فرماندار خلخال گفت: شهرک صنعتی خلخال در همان مکان فعلی برای آلاینده‌های با ضریب یک، دو و سه توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 15 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نظری شیخ احمد عصر امروز در دومین جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی خلخال و راهکارهای توسعه آن اظهار کرد: شهرک صنعتی خلخال در همان مکان فعلی توسعه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 46 واحد در شهرک صنعتی خلخال مستقر هستند و به لحاظ اینکه فضایی برای استقرار واحدهای جدید نمانده، ما در برنامه‌ریزی با مسئولان استانی شهرک‌های صنعتی مجبور به توسعه این شهرک در همان مکان فعلی هستیم.

فرماندار شهرستان خلخال گفت: بحث توسعه شهرک‌های صنعتی را در قطع استانی با پیگیری مجدانه استاندار اردبیل در اولویت قرار دادیم و شهرک فعلی صنعتی به دلیل قرار‌گیری در کنار شهرک مسکونی مهر دچار یکسری مشکلات است که در نظر داریم با توسعه شهرک صنعتی به طرف شمال شرق این شهرک یک مجموعه مطلوب برای تولید و صنعت را گردآوری کنیم.

نظری شیخ احمد با اشاره به اینکه شهرستان خلخال دارای استعداد فراوانی است، افزود: توسعه صنعتی یکی از اصلی‌ترین اولویت فرمانداری شهرستان برای اهالی منطقه خلخال است و با رعایت تمام قوانین محیط زیستی و شهری این شهرک توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به یک موضوع مهم در مورد اینکه در شهرستان خلخال 50 درصد از زمین‌ها جزو مناطق حفاظت شده و منابع طبیعی و جنگل است، بیان کرد: قاعدتا باید برای توسعه شهرک صنعتی مطالعات لازم انجام می‌گرفت تا شهرک صنعتی شماره دو خلخال نیز ایجاد شود که هم‌اکنون در منطقه گزاز خلخال در 15 کیلومتری جاده خلخال، این شهرک صنعتی در حال ایجاد بسترسازی‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران و واحد‌های صنعتی و تولیدی است.

نظری شیخ احمد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با این همه فضای حفاظت‌شده و محدوده‌های جنگلی و کوهستانی عملا باید هم گردشگری تعطیل شود و هم صنعت شهرستان که برخلاف بحث توسعه است و ما باید به فکر جایگزین و توسعه شهرک صنعتی خلخال می‌افتادیم که با این کارشناسی انجام شده واحد‌های صنعتی با آلایندگی یک، دو و سه در شهرک صنعتی خلخال در راه خوجین و صنایع با آلایندگی ضریب چهار به بالاتر در منطقه گزار مستقر می‌شود.

فرماندار خلخال از شرکت شهرک‌های صنعتی استان خواست تا با تسریع در مطالعات و انجام امور قانونی و مجوزهای لازم توسعه شهرک صنعتی خلخال را در اولویت قرار دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار