معاون جدید پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه نخست کشور را در برخورد با قاچاق کالا و دارو دارد.
کد خبر: ۱۲۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 15 November 2015
معاون جدید پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه نخست کشور را در برخورد با قاچاق کالا و دارو دارد.

قباد محمدی در آئین معارفه خود به عنوان معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که ظهر امروز یکشنبه برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد داروخانه‌های شبانه روزی در اقصی نقاط استان از مهمترین اقدامات معاونت غذا و دارو بود و هم اکنون شهرستان‌های قصرشیرین، روانسر، ثلاث باباجانی و پاوه از این امکان برخوردارند.

محمدی با اشاره به مشکل کمبود دارو در کرمانشاه در سال‌های گذشته گفت: با رایزنی‌های انجام شده با وزارتخانه طی سال‌های گذشته  قیمت داروهای بیماران صعب العلاج کاهش یافت و ایده بخش مراقبت‌های دارویی بیمارستان و اصلاح ساختار تجویز دارو در بیمارستان از سوی دکتر عبدی مطرح شد.

وی با بیان اینکه بحث غنی سازی آرد از ۳ سال گذشته در کارخانجات استان کرمانشاه در حال انجام است، گفت: اکنون در  صد در صد کارخانجات استان غنی سازی آرد انجام می‌شود.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص سالم سازی مواد  لبنی در استان کرمانشاه گفت: اکنون هیچ کارخانه لبنیاتی در استان از مواد نگه دارنده در لبنیات استفاده نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ کارخانه تولید مواد لبنی در استان از مواد نگه دارنده استفاده نمی‌شود، گفت: ایده شورای سیاست‌گذاری غذا از سوی دکتر کریم مطرح شد و شاهد تحولات خوبی در این عرصه بودیم.

محمدی در ادامه گفت: آزمایشگاه کنترل غذا و دارو بازوی علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و از نوع آزمایشگاه‌های بی نظیر در غرب و تیپ یک کشور است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک به صورت پایلوت در شهرستان پاوه اجرا شد و اکنون تنها به همکاری بیمه‌ها در این رابطه نیاز داریم.

وی از کلنگ‌ زنی ساختمان جدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: برای این منظور ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفته شده و قرارداد آن نیز بسته شده و منتظر تهیه نقشه هستیم.

محمدی در خصوص قانون مبارزه با قاچاق کالا و دارو گفت: در ماده ۲۷ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و دارو مرجع را وزارت بهداشت قرار داده و اداره مبارزه با قاچاق کالای سلامت را در معاونت غذا و دارو تشکیل دادیم.

محمدی با اشاره به فعالیت تمام شبکه‌های بهداشت و درمان در حوزه مبارزه با قاچاق دارو افزود: استان کرمانشاه در بحث برخورد با تخلفات و مبارزه با قاچاق کالای سلامت رتبه نخست کشور را دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار