با اجرای طرح عابریار صورت گرفت
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: اجرای طرح عابریار در تقاطع‌های پرتردد سطح شهر قزوین موجب شده که شاهد افزایش بیش از 30 درصدی توجه عابران پیاده به وضعیت چراغ راهنمایی و رانندگی تقاطع باشیم.
کد خبر: ۱۲۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 14 November 2015
به گزارش تابناک از قزوین، وهاب میزانی در حاشیه برگزاری مراسم خیابانی برای رانندگان و عابران پیاده قانون‌مدار در دو تقاطع محمد رسول‌الله و عدل با عنوان «یادمان قربانیان سوانح رانندگی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: این برنامه به مدت یک هفته در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مختلفی در اجرای این برنامه همکاری دارند، افزود: بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده دستگاه‌های اجرایی مختلف که در حوزه حمل و نقل و ترافیک فعالیت می‌کنند از جمله پلیس راهور، راه و شهرسازی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برنامه‌های متنوعی را در هفته «یادمان قربانیان سوانح رانندگی» برگزار می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: هر یک از روزهای این هفته نامگذاری مختص به خود دارد و امروز روز «توجه به عابران پیاده» نامگذاری شده است که با توجه به این نامگذاری برنامه اهدا گل به رانندگان و عابران پیاده قانون‌مدار را برگزار کردیم.

میزانی با اشاره به بالابودن آمار تصادفات درون شهری در معابر سطح شهر قزوین عنوان کرد: به دلیل عدم توجه به قوانین عبور و مرور بسیاری از عابران پیاده در سطح شهرها دچار سوانح رانندگی شده و به خاطر این بی‌مبالاتی حتی جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: این برنامه بنا به درخواست شهرداری قزوین به منظور افزایش توجه رانندگان و عابران پیاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در هنگام عبور از تقاطع‌ها اجرا شده و سعی کردیم با اهدا گل به عابران پیاده و رانندگان قانون‌مدار در راستای رعایت قوانین عبور از عرض خیابان فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه عمده برنامه‌هایی که در این حوزه برگزار می‌شود با دو محوریت انضباطی و فرهنگی است، گفت: برنامه‌های انضباطی شامل ثبت تخلفات و توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی است که برای این امر دوربین‌های ثبت تخلف در تقاطع‌های سطح شهر قزوین فعال است.

میزانی خاطرنشان کرد: این دوربین‌ها تخلفات رانندگان را ثبت کرده و برگه جریمه برای رانندگان متخلف صادر می‌شود که امیدواریم این امر عامل بازدارنده‌ای برای رانندگان باشد تا قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کرده و به حقوق عابران پیاده احترام بگذارند.

وی اظهار کرد: آمار تصادفات به ویژه تصادفات فوتی در سطح شهر قزوین زیاد است که امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی بتوانیم در راستای کاهش آمار تصادفات گام برداریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اجرای طرح عابریار در معابر سطح شهر قزوین عنوان کرد: در بعد فرهنگی نیز که مربوط به عابران پیاده است سعی داریم با اجرای طرح عابریار به ویژه در مقاطع زمانی که حجم تردد در معابر سطح شهر زیاد است، فرهنگ‌سازی لازم برای رعایت قوانین هنگام عبور عرضی از معابر را انجام دهیم.

میزانی تصریح کرد: عابریاران با استقرار در تقاطع‌های پرتردد سطح شهر قزوین به عابران پیاده یادآوری می‌کنند که به چراغ راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته و در مدت زمانی که برای عبور عابران پیاده از تقاطع در نظر گرفته شده است از تقاطع عبور کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح عابریار در افزایش توجه عابران پیاده به وضعیت چراغ راهنمایی و رانندگی مؤثر بوده است، یادآور شد: اجرای این طرح تأثیر بسزایی در افزایش توجه عابران پیاده به وضعیت چراغ راهنمایی و رانندگی داشته است به گونه‌ای که شاهد افزایش بیش از 30 درصدی توجه عابران پیاده به وضعیت چراغ راهنمایی و رانندگی بودیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار