رئیس هئیت پرورش اندام خراسان جنوبی خبر داد
رئیس هئیت پرورش اندام و پاورلیفتینگ خراسان جنوبی گفت: پایان دوره مربیگری کلاس‌های فیت‌نس، فیزیک و دو سمینار آموزشی تخصصی اجباری برگزار می‎شود.
کد خبر: ۱۲۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 12 November 2015


محمد امین محمدپرست  در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: دوره مربیگری درجه سه بدن‎سازی در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره طبق بخش‎نامه فدراسیون 400 تا 800 هزار تومان بوده که با رایزنی‌های بین هئیت پرورش اندام استان و فدراسیون این مبلغ را برای افراد عادی 350 هزار تومان و برای دانشجویان 150 هزار تومان کاهش دادیم.

رئیس هئیت پرورش اندام و پاورلیفتینگ خراسان جنوبی گفت: بدن‌سازی یکی از زیرساخت‌های همه رشته‌های ورزشی است و به همین دلیل از دیگر هئیت‌های ورزشی در این دوره شرکت کرده‌اند.

محمدپرست با اشاره به اینکه در این دوره مربیگری تعداد 85 نفر شرکت کرده‌اند، افزود: در پایان دوره مربیگری کلاس‌های فیت‌نس، فیزیک و دو سمینار آموزشی تخصصی اجباری برگزار می‎شود.

وی افزود: این ورزش کاملا تخصصی بوده و افرادی که بدن‎سازی و پاورلیفتینگ را انتخاب می‌کنند باید از سطح آموزش و آگاهی بالایی برخوردار باشند.

 مشکلات مالی مانعی برای پیشرفت ورزشکاران پاورلیفتینگ

رئیس هئیت پرورش اندام و پاورلیفتینگ خراسان جنوبی اظهار داشت: برای مسابقات آسیایی که در پایان سال برگزار می‌شود به علت مشکلات مالی نمی‌توانیم تغذیه و مکمل‌های ضروری مرتضی خسروی و اشکان خراشادی‎زاده را تامین کنیم.

محمدپرست با اشاره به اینکه مرتضی خسروی و اشکان خراشادی‎زاده که در مسابقات کشور در رشته پاورلیفتینگ مقام سوم و چهارم را کسب کرده‌اند، افزود: مرتضی خسروی در مسابقات آسیایی می‌تواند بالاتر از رکورد آسیایی را به ثبت برساند.

وی تصریح کرد: برای کمک به این دو ورزشکار حرفه‌ای هنوز اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون پرورش اندام کشور به این هئیت کمک مالی نکرده‌اند.

رئیس هئیت پرورش اندام و پاورلیفتینگ استان خراسان جنوبی با بیان اینکه رشته بدنسازی در دنیا یک رشته تجاری شناخته شده است، تصریح کرد: استان خراسان جنوبی به علت کمبود و نبود اسپانسر برای ورزشکاران نمی‌تواند به مسابقات برون مرزی راه یابد.

محمدپرست ادامه داد: ورودی مسابقات آسیایی به جزء هزینه سفر مبلغ بالایی است که نیاز به همت مسئولان دارد.

احتمال میزبانی خراسان جنوبی از مسابقات پرس شرق کشور

وی با اشاره به مسابقات پرس شرق کشور گفت: امیدواریم بتوانیم میزبان این مسابقه در استان خراسان جنوبی باشیم.

رئیس هئیت پرورش اندام و پاورلیفتینگ خراسان جنوبی گفت: شرکت‎کنندگان مسابقه پرس شرق کشور از استان‌های خراسان شمالی، رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد خواهند بود.

محمدپرست تاکید کرد: با فدراسیون پرورش اندام و پاورلیفتینگ کشور در حال مکاتبه هستیم اما تا هفته آینده محل برگزاری این مسابقات اعلام خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار