دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: به هیچ‌وجه تک رقمی شدن آمار بیکاران استان را باور نداریم و معتقدیم همچنان صدها جوان تحصیلکرده بیکار اردبیل چشم انتظار فرصت اشتغال هستند.
کد خبر: ۱۲۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 12 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: این افراد جذب نشده مربوط به فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیمه ایران است که به رغم پیگیری‌های مختلف هنوز به بهانه‌های مختلف در جذب این استخدامی‌های قانونی اهمال و سستی می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنان اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی خانوارهای استان اردبیل است و بیکاری آزاردهنده‌ترین گرفتاری و مشکل این خانواده‌ها است، گفت: هر چند مسئولان بر محدودیت استخدام‌های دولتی تاکید دارند اما باید این نکته را مدنظر قرار دهند که با توجه به شرایط اقتصادی کشور امکان جذب و به‌کارگیری نیروها در بخش غیردولتی به حداقل رسیده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس ما تلاشمان را آغاز کردیم تا پروژه‌های نیمه تمام استان اردبیل و یا راکد و در حال رکود هر چه سریع‌تر فعال شود که نمونه آن سبلان پارچه و ذوب آهن اردبیل است که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال مناسب باشد.

افضلی‌فرد تصریح کرد: دولت بر اساس اصول مصرح قانون اساسی موظف است تا زمینه اشتغال، ‌امکانات، ابزار و ساز و کارهای اشتغال مولد و پایدار را برای اقشار متقاضی اشتغال فراهم آورد که قطعا در این زمینه برخی اقدامات موثری نیز انجام شده اما همچنان ضعف‌ها و نقص‌هایی نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: با وجود قانونی بودن آزمون استخدام استانداری بعد از گذشت سال‌ها همچنان 17 نفر از استخدامی‌های ارشاد و بیمه ایران سردرگم هستند که ما از وزارت ارشاد و بیمه ایران خواسته‌ایم تا هر چه سریع‌تر تصویب جذب این استخدامی‌ها را فراهم کنند.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه به هیچ‌وجه تک رقمی شدن آمار بیکاران استان را باور نداریم و معتقدیم همچنان صدها جوان تحصیلکرده بیکار این استان چشم انتظار فرصت اشتغال هستند، افزود: البته در برخی از ادارات نیز ما با مازاد نیرو روبه‌رو هستیم که نمونه آن شهرداری اردبیل است که در حال حاضر طرح ساماندهی استخدام و به‌کارگیری نیرو در شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

افضلی‌فرد با بیان اینکه به هیچ‌وجه انتصابات نباید صورت سیاسی به خود گرفته و یا انتخاب مدیران بر اساس سلیقه‌ها و گرایش فامیلی باشد، عنوان کرد: ضرورت دارد شاخصه شایسته‌سالاری که شامل توجه به توانمندی، امانتداری و کاردانی افراد است در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: قطعا اگر انتصاب‌ها بر همین محور باشد نه تنها کار و بار روند مطلوب‌تری به خود می‌گیرد بلکه کیفیت انجام امور نیز بهتر خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار