رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بارش باران در روزهای اخیر و صبح امروز، افزایش حجم آب سدهای شهر تهران را فرصتی برای مسئولان و مردم دانست و گفت: بارش های باران به معنای فراموش شدن فرهنگ صرفه جویی آب نیست چرا که 48درصد آب کنونی تهران از منابع آب های زیرزمینی تامین می شود.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 10 November 2015
مهدی چمران در ابتدای جلسه دویست و ششمین جلسه شورای شهر با یادآوری اینکه دستکاری در طبیعت به جای رحمت باران، موجب زحمت می شود، تصریح کرد: تا باران می آید همه شروع می کنند به اندازه گیری میزان حجم آب سدها، در حالی که حتی اگر سدها پر شود و تابستان سال آینده نیز مشکل آب نداشته باشیم، اما کمبود آب تهران معضلی است که نیاز به توجه مستمر دارد.

وی با اشاره به اینکه 48درصد آب تهران از منابع زیرزمینی تامین می شود، گفت: منابع آب تهران ده ها متر پایین رفته و سال های سال بارش باران نیاز است تا به حد معمول برسد. آن هم در شرایطی که نه تنها تهران بلکه همه کشور مشکل کم آبی دارد.

چمران ادامه داد: با توجه به خشکسالی های کشور که در نقاط مختلف بین هفت تا 15 سال است، باید سدها پر شوند تا مشکلات آبی حل شود. حل این معضل نیز نیازمند سیستم کشاورزی مکانیزه و علمی و آب چرخانی ها است تا منابع زیرزمینی بار دیگر تامین شوند. پس اینکه گفته می شود سدها پرشده از آب، به معنای حذف صرفه جویی مصرف آب در کشور نیست و حتی اگر سدها پر شود هم باید صرفه جویی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران همچنین افتتاح ایستگاه متروی نعمت آباد را به شهردار تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک تبریک گفت و از همه کارکنان صدیق این پروژه، از یک کارگر ساده تا یک مشاور، تقدیر و تشکر کرد که زیرزمین با شرایط سخت، با کم پولی ها و بی پولی ها تلاش کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار