رایزن بازرگانی سفارت ایران در عمان گفت: شهر شیراز مقصد اصلی مردم کشور عمان در مباحث درمانی و بهداشتی است.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 09 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:عباس عبدالخانی  با اشاره به اینکه رابطه اقتصادی و سیاسی ایران و عمان بسیار مطلوب است، تاکید کرد: بهترین رابطه میان دو ملت را می توان در رابطه ایران و عمان جستجو کرد زیرا امروز شاهد هستیم که هیچگونه مشکلی میان این دو کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: رابطه ایران و عمان مربوط به امروز یا چند سال نیست بلکه چندین سال شاهد ارتباط بسیار مناسب سیاسی و اجتماعی میان این دو کشور هستیم به همین دلیل مردم کشورعمان، شیراز را به عنوان مقصد مباحث درمانی و بهداشتی خود انتخاب کرده اند.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در عمان یادآور شد: اشتراکات بسیار زیاد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی میان مردم عمان و ایران باعث شد امروز شاهد حضور و زندگی حدود سه تا چهار هزار نفر ایرانی در کشورعمان باشیم که اکثر آنها نیز اهل استان فارس هستند.

عبدالخانی تصریح کرد: بازرگانان شیرازی و فارسی حاضر در عمان از بهترین و خوشنام ترین افراد این کشور هستند که طی چندین سال گذشته توانسته اند در بخش های مختلف اقتصادی این کشور تاثیر گذار باشند.

وی تاکید کرد: تجارت فرش، میوه و تره بار و... از جمله تجارت های ایران در عمان است که در تمامی این بخش ها از بهترین ها هستند و مردم کشور عمان نیز به این تجاراحترام فراوان می گذارند.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در عمان یادآور شد: مواد غذایی، صنایع تبدیلی، مصالح ساختمانی و پتروشیمی از جمله مواردی است که بازرگانان ایرانی می توانند در کشورعمان فعالیت داشته باشند و از طرفی باید حضور فعالتری در نمایشگاه های این کشور نیز داشته باشیم.

عبدالخانی ادامه داد: متاسفانه حضور بخش خصوصی ایران و استان فارس در نمایشگاه های بین المللی کشور عمان اندک است در حالیکه بازار بسیار مناسبی برای فعالیت در این کشور وجود دارد.

وی افزود: با توجه به همدلی و همکاری های که میان مردم فارس و کشور عمان وجود دارد به زودی رئیس اتاق بازرگانی کشور عمان به استان فارس و شهر شیراز سفر خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار