معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به خسارت 1460 واحد مسکونی روستایی در سیل اخیر استان، از وجود 60 هزار واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 08 November 2015
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به خسارت 1460 واحد مسکونی روستایی در سیل اخیر استان، از وجود 60 هزار واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم در سطح استان خبر داد.

افشین انتظاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه انسان باید همواره برای مقابله با بلایای طبیعی آمادگی داشته باشد، گفت: همواره باید به یاد داشته باشیم که قبل از وقوع حادثه، پیشگیری‌های لازم را انجام داده و برای مقابله با آن آماده باشیم.

وی به خسارت 1460 واحد مسکونی روستایی در سیل اخیر اشاره کرد و افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این واحدها عمدتا در مناطق غیرمجاز برای ساخت و ساز از جمله در حریم و مسیر رودخانه و نیز در مناطقی که شیب تند دارند، ساخته شده بودند.

این مسئول سیل اخیر را زنگ خطری برای واحدهای مسکونی در معرض خطر عنوان کرد و افزود: باید در زمینه خطرات سیل به مردم آگاهی داده شود تا افرادی که در واحدهای پرخطر ساکن هستند قبل از وقوع هر حادثه‌ای منازل خود را تخلیه کنند تا حداقل در بلایای طبیعی آسیب جانی نداشته باشیم.

انتظاری همچنین مقاومت واحدهای مسکونی را عامل دیگری در جهت کاهش تلفات انسانی در بلایای طبیعی دانست و عنوان کرد: بر اساس آمار از مجموع 127 هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان، 46 درصد واحدها با اسفاده از تسهیلات بانکی و تحت نظارت بنیاد مسکن مقاوم سازی شده‌اند.

وی افزود: البته واحدهای مسکونی روستایی دیگری هم هستند که بدون دریافت تسهیلات واحدهای خود را مقاوم سازی کرده‌اند.

انتظاری اظهار کرد: تخمین ما این است که حدود 60 هزار واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم در استان وجود دارد و بنیاد مسکن این آمادگی را دارد که تسهیلات با سود چهار درصد را در اختیار مالکان این واحدها جهت مقاوم سازی قرار دهد.

انتظاری در ادامه علاوه بر لزوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، بر بیمه کردن این واحدها نیز تاکید کرد و افزود: چنانچه واحد مسکونی بیمه شود هر خسارتی که در بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و طوفان متحمل شود بیمه همه آن خسارت‌ها را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه بیمه سیاست بیشتر کشورها در زمینه کاهش هزینه‌های جبران خسارت‌ بلایای طبیعی است، گفت: دولت راسا توان جبران خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی را ندارد و با پرداخت مبلغ ناچیزی حق بیمه می‌توان تمام خسارت‌ها را در هنگام بالایای طبیعی جبران کرد.

انتظاری به پیش بینی‌ها در بروز پدیده "ال نینو" در زمستان امسال اشاره کرد و افزود: این پدیده زنگ خطری برای همه واحدهای غیرمقاوم و نیز ساخته شده در مکان های غیر مجاز از جمله در شیب‌های تند و حاشیه رودخانه‌هاست که باید از هم اکنون هشدارهای لازم در این زمینه داده شده و پیشگیری‌های مناسب صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار