فرماندار خلخال گفت: نقاط قوت گردشگری خلخال تقویت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹ 10 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی احمدی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خلخال گفت: نقاط قوت گردشگری خلخال تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی کارنامه گردشگری سال 1392 شهرستان خلخال نقاط ضعف شناسایی شده و رفع آن‌ها در برنامه است و تقویت نقاط قوت در خدمات رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران و جذب حداکثری گردشگر مورد نظر ستاد تسهیلات سفر شهرستان خلخال است.

رئیس شورای تأمین شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: دو جلسه مهم با حضور اعضای مدیریت بحران شهرستان خلخال و ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرستان خلخال تشکیل در روزهای گذشته تشکیل شده و عمده نتایج بر تعامل بیشتر کار گروه‌ها و اعضای حاضر بوده که نمود عینی آن در سفر‌های نوروزی و خدمات رسانی به مسافران و گردشگران مشخص خواهد شد.

وی گفت: سفرهای نوروزی به شهرستان خلخال از روزهای 26 اسفند ماه آغاز خواهد شد که افراد بومی شهرستان خلخال از سایر شهرستان‌ها در وهله اول و در سایر مسافرین از سایر نقاط کشور در روزهای پایانی سال وارد شهر خلخال خواهند شد و برنامه ‌ریزی شده است که از سوی ادارات هدایایی همراه با بسته فرهنگی شهرستان خلخال از سوی ستاد استقبال مسافران نوروزی شهرستان خلخال تقدیم اولین مسافران وارده به خلخال ، هشجین و شاهرود شود.

احمدی بیان کرد: تمام تلاش‌ها در جلسات مختلف بر این روال بوده که شهر با ساماندهی بازار و بازارچه‌ها و حرکت عظیم شهرداری در خصوص رفع معایب خیابان‌ها، زیبایی شهر آماده حضور گردشگران شود.

وی از‌ آمادگی مراکز اقامتی، هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها و بخش خصوصی در پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: امسال در مصوبات نظارت بر شرایط اقامت‌گاه‌ها ، تاکید بر سبک‌های مختلف منو‌های غذا در رستوران‌ها و پذیرایی‌ها و استفاده از مواد مطلوب و استاندارد در پخت و پز و پذیرایی از مسافران و رعایت حسن خلق با مسافران اهمیت داشته و با تاکید بر متصدیان غذاخوری‌ها اعلام شده که اعضای فعال در پذیرایی‌ها حتما گواهینامه مهارت از فنی و حرفه‌های برای پذیرایی و مهمانپذیری داشته باشند و این رشته که یکی از رشته‌های دانشگاهی در خلخال است مورد تاکید برای رستوران داران در غذاخوری‌ها و هتل‌هاست.

احمدی با تاکید بر اینکه ما باید ماندگاری مسافر در شهرستان خلخال را بالا ببریم گفت: در واقعیت اقامت گردشگران و مسافران کمتر از 24 ساعت برای شهرستان درآمد چندانی ندارد و ازاین تلاش می‌شود با حمایت اعضای کار گروه و تعامل آنها و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهرستان این ماندگاری به سقف بالای 48 تا 72 ساعت برسد.

فرماندار خلخال اشاره کرد: همچنین علاوه بر اقامت‌گاه‌ها با همکاری شورای آموزش و پرورش شهرستان خلخال مدارس خلخال نیز برای طرح اسکان مسافران نوروزی آماده و ستاد اسکان فرهنگیان نیز فعال شده است.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی شهرستان خلخال در برقراری نظم و امنیت در تمامی نقاط شهرستان خلخال گفت: یکی از اعضای اصلی ستاد تسهیلات سفر شهرستان نیروی انتظامی در کشور و در خلخال، فرماندهی انتظامی شهرستان خلخال است که با ساماندهی گشت‌ها نوروزی و تقویت کلانتری‌ها در ایام نوروز در خدمت مسافران و گردشگران و مردم فهیم شهرستان خلخال خواهد بود.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان خلخال از ساماندهی نانوایی‌ها برای بحث کشیک نوروزی خبر داد و گفت: تاکید بر آماده باش نمازخانه‌ها در مسیر راه‌ها و شهر خلخال‌، جایگاه های سخت بنزین و CNG ، آماده باش نمایندگی ایران خودرو سایپا در شهر خلخال و همچنین آماده باش سیستم‌های ATM بانک‌های عامل و تعمیرگا‌های مجاز از عمده مصوبات ستاد سفر برای خدمات دهی به مسافران است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار