مدیرعامل آبفای شهرها و شهرک های غرب استان تهران گفت: در سال های آینده آب به یک کالای اقتصادی تبدیل می شود و وزارت نیرو برای رفع این مشکلات تلاش دارد تا شبکه های موازی آب شرب و غیر شرب را در شهرها ایجاد کند.
کد خبر: ۱۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸ 10 March 2015

به گزارش مهر، منصور جنتی ظهر در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: تامین آب مورد نیاز مردم فرآیندی تولیدی نیست بلکه یک ساختار زیست محیطی و خدادای استٰ، نمی شود آب را تولید کرد به همین دلیل همگی باید در استفاده بهینه و صحیح از آن تلاش کنند.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد از منابع آب موجود در دنیا صرف کشاورزی می شود و از ۱۰ درصد باقیمانده هفت درصد در کوهها و یخچال های طبیعی ذخیره شده و تنها یک درصد آب شرب است که آنهم به صورت مساوی و یکنواخت در سراسر جهان توزیع نشده و کشور ما یکی از مناطقی است که منابع آبی محدودی دارد.

این مسئول ادامه داد: با وجود این کمبود منابع و کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر تامین آب مورد نیاز مردم بسیار مشکل شده که همین موضوع گواه وظیفه خطیر آبفا است اما این سازمان نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد و به همکاری مسئولان نهادهای دیگر و مردم نیاز دارد.

جنتی تصریح کرد: با وضعیت موجود آب کشور در سال های آینده آب به یک کالای اقتصادی تبدیل می شود، اصولا محدودیت کالاها را به سوی اقتصادی شدن می برد و وزارت نیرو برای رفع این مشکلات تلاش دارد تا شبکه های موازی آب شرب و غیر شرب را در شهرها ایجاد کند.

وی عنوان کرد: نگاه دولت به آبفا نگاه به یک بنگاه اقتصادی است در حالیکه ما کالای خود را که همان آب است به یک چهارم هزینه به مردم ارائه می دهیم و آبفا تنها بنگاه اقتصادی است که فروش کمترش به نفع سازمان است.

مدیرعامل آبفای شهرها و شهرک های غرب استان تهران گفت: استفاده از انشعابات غیر مجاز در شهرهای غرب استان تبدیل به یک فرهنگ غلط شده است که همه مردم باید بدانند چنین استفاده ای حرام است و از اصحاب رسانه انتظار می رود در زمینه فرهنگ استفاده بهینه از آب بیشتر فعالیت کنند زیرا کمبود آب یک مسئله اجتماعی و زیست محیطی مهم است که اگر جدی گرفته نشود به بحران تبدیل می شود.

این مسئول گفت: آبفا نیز بعنوان متولی تامین آب مورد نیاز مردم وظیفه دارد با تعمیر و بازسازی شبکه انتقال آب و فاضلاب پرتی آب را به حداقل کاهش دهد که همکاران ما در تمامی شهرها تلاش دارد تا این امر به نحو مطلوب محقق شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار