نماینده استاندار در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان با انتقاد از حمایت های کمیته امدادی دستگاه های اجرایی از نخبگان در سال های گذشته گفت:927 طرح فناورانه در سومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفتهتبریز شرکت می کند که در بین این طرح ها، 70 طرح از خارج استان است.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ 06 November 2015

به گزارش  تابناک تبریز، علی جهانگیری در نشست ستاد اجرایی سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته تبریز گفت: بر اساس یک گزارش مستند، سالانه 150 هزار نفر قشر تحصیل کرده، از جمهوری اسلامی به سایر کشورها می روند که هزینه ای که این موضوع بر کشور تحمیل می کند، دو برابر ارزش درآمدهای نفتی ماست.

وی افزود: اگر بسترهای لازم برای فعالیت و حضور نخبگان و امکان فعالیت آنان را فراهم نکنیم در آینده ای نه چندان دور، وضعیت به شکل بدتری تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته، معنای حمایت از نخبگان در حمایت های کمیته امدادی دستگاه های اجرایی خلاصه می شد عنوان کرد: متاسفانه در سال های گذشته، آن چنان که باید و شاید، میدان فعالیت را برای نخبگان باز نکرده ایم در حالی که این مهم یکی از درخواست های همیشگی نخبگان از مسئولان مربوطه است.


مدیر منطقه ویژه علمی و فناوری ربع رشیدی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری ها نو و پیشرفته تبریز، برگزاری این نمایشگاه را یکی از بسترهای لازم برای اهمیت دادن به نخبگان و استفاده بیش از پیش از ایده های آنان دانست و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه، حلقه های واسط ارتباطی بین صنعت، دانشگاه و دستگاه های اجرایی را تکمیل می کند.


جهانگیری با بیان اینکه این نمایشگاه از 21 الی 24 آبان ماه سالجاری در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود گفت: دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر صنایع و معاونان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

به گفته وی تا کنون در حدود 927 طرح فناورانه و دانش بنیان در این دوره از نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

وی گفت: 70 طرح خارج از استان و یک آکادمی در این دوره از نمکایشگاه شرکت می کنند که باعث خواهند شد این نمایشگاه جنبه ملی و بین المللی داشته باشد

جهانگیری افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ها، در درجه اول شناسایی استعداد و ظرفیت ها و در درجه دوم تلاش برای تجاری سازی آنان است و یکی از مهم ترین شاخصه های نمایشگاه امسال، تخصصی برگزار شدن و تقسیم بندی طرح های فناورانه در زون های مربوطه است.

تبدیل تبریز به هاب منطقه ای و کشوری خرید و فروش و عرضه فناوری، از دیگر اهداف برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته بود که جهانگیری به آن اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار