کد خبر: ۱۲۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 06 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درخواست سردار نقدی برای غرامت گیری از امریکا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طبق اسناد قطعی و مطمئن جنایت آمریکا قابل اثبات است و این ملت ایران است که باید غرامت خون 250هزار فرزندش را از آمریکا بگیرد. مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و رئیس جدید سازمان بسیج هنرمندان عصر روز چهارشنبه در سالن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حسین قنادیان رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، غلامرضا منتظری رئیس جدید سازمان بسیج هنرمندان، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، علیرضا قزوه و جمعی از هنرمندان و مدیران بسیجی برگزار شد.

اختلاف در فراکسیون رهروان

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به عضویتش در فراکسیون رهروان ولایت مجلس، گفت: بعد از تشکیل مجلس نهم در جلسات این فراکسیون حضور یافتم و به عضویت فراکسیون رهروان ولایت درآمدم. ما در آغاز مجلس نهم به دنبال آن بودیم که همه نمایندگان اصولگرای مجلس با هم در یک فراکسیون باشند اما بعد از مدت کوتاهی متوجه شدم فراکسیون رهروان ولایت مخلوطی از تفکرات مختلف است و از اصولگرای ناب گرفته تا اصلاح‌طلب ناب و بینابین در آن وجود داشت، این دو جریان و تفکرات مختلف در جریان اصولگرایی به چشم می‌خورد. وقتی توجه کردم دیدم مواضع عده‌ای از نمایندگان در این فراکسیون با اصولگرایی سنخیتی ندارد، مواضع، گذشته و نوع صحبت کردن و حتی باورهای برخی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت سنخیتی با جریان اصولگرایی ندارد. نماینده خرم‌آباد در مجلس از نامه‌اش به رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای لغو عضویت وی از این فراکسیون خبر داد و گفت: با وجود عدم شرکتم در جلسات اما هنوز نامم از لیست اعضای این فراکسیون حذف نشده است.

اعتراض اینستاگرامی پرسپولیسی‌ها به داور

تیم پرسپولیس تهران روز گذشته با نتیجه 2 برصفر نتیجه را به شاگردان یحیی گل محمدی در تیم ذوب آهن اصفهان واگذار کرد و از از گردونه رقابت ها حذف شد.بنابر اعلام کارشناسان داوری، یدالله جهانبازی در اخراج ایمان صادقی دروازه بان سرخ پوشان در دقیقه 23 دچار اشتباه شد، اشتباهی که پرسپولیسی ها معتقدند تاثیر مستقیمی بر نتیجه بازی داشته است.بازیکنان خشمگین پرسپولیس بعد از این بازی در صفحات شخصی اینستاگرامشان به این تصمیم اشتباه داور واکنش نشان دادند.

خداحافظی با صفحه‌های غیراخلاقی تلگرام

محمدرضا فرنقی‌زاد - مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر گفت: ظاهرا شب گذشته مدیران تلگرام در قالب مطلبی که در توییتر منتشر کرده‌اند از مردم ایران و وزارت ارتباطات بابت مطالب نادرستی که پیش از این اعلام کرده و به حاکمیت کشور و وزارت ارتباطات نسبت داده بودند عذرخواهی کرده‌اند.وی ادامه داد: همچنین در قالب این توییت شرکت مذکور اعلام کرده که خطوط قرمز را می‌پذیرد و صفحات غیراخلاقی را از دسترس خارج و مسدود می‌کند.فرنقی‌زاد همچنین یادآور شد: البته چندی پیش وزیر ارتباطات این نکته را با جدیت و قاطعانه اعلام کرده بود اگر دسترسی به این صفحات مسدود نشود ایران درباره فیلترینگ تلگرام تصمیم جدی خواهد گرفت.

واکنش پیشکسوت فوتبال آلمان به پراید!

«پل براینتر» برایش فرقی نمی‌کند با چه ماشینی از فرودگاه به جای دیگری می‌رود؛ چون کارهای مهم‌تری دارد.«خبرآنلاین» در ادامه نوشت: اسطوره فوتبال آلمان از فرودگاه تا هتل با پراید رسانده شده که برای مطبوعات ایرانی، یک نقطه منفی به حساب می‌آمد.البته جالب است که خود پل برایتنر می‌گوید برایش اتومبیلی که با آن جابه‌جا می‌شود مهم نیست، زیرا اهداف مهم‌تری دارد. او می‌گوید: «اصلا از این مسأله ناراحت نشدم چون ما برای کارهای مهمتری به اینجا آمده‌ایم.»این اسطوره خوش‌فکر فوتبال آلمان درباره کارلوس کی‌روش و اختلافات به وجود آمده هم می‌گوید: «به نظر من شما یک مربی فوق‌العاده به اسم کارلوس کی‌روش دارید که به خوبی با فوتبال روز دنیا آشناست. او در تیم‌های بزرگی کار کرده و اصول حرفه‌ای کارش را بلد است. کارلوس کی‌روش تیم ایران را به جام جهانی برده و در آن‌جا هم بازی خوبی برابر نایب قهرمان جهان داشت. به نظر من کی‌روش هر چه می‌گوید باید چشم‌بسته قبول کنید!»

دولت گذشته آمار بیکاران را انکار می‌کرد

دبیرکل حزب اسلامی کار در گردهمایی دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور گفت: میان زنده بودن و زندگی کردن انسان‌ها تفاوت وجود دارد. زنده بودن یک حرکت افقی از تولد تا مرگ است اما زندگی یک حرکت عمودی است که از فرش آغاز و تا عرش ادامه می‌یابد. حسین کمالی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر افراد جامعه و به ویژه افراد مزدبگیر به جای زندگی کردن تلاش می‌کنند تا زنده بمانند، گفت: دغدغه‌های تامین حداقل امکانات زندگی باعث شده تا افراد نتوانند فرصت پیشرفت و تعالی خود و اعضای خانواده‌شان را داشته باشند. کمالی با یادآوری اینکه در دولت گذشته متولیان وقت برای انکار آمار بیکاران تلاش کردند تا دانشجویان و زنان خانه‌دار را به عنوان افراد صاحب شغل معرفی کنند، گفت: مشابه همین اتفاق نیز درمورد آمار مربوط به جمعیت بی‌سواد افتاد.وی با بیان اینکه در دولت گذشته برای پایین آوردن جمعیت بی‌سوادان هیچ اقدامی در ترویج آموزش صورت نگرفت، افزود: به‌جای این کار آمدند و جمعیت بین 10 تا 49 سال را ملاک سنجش قرار دادند و در نتیجه با این کار آمار بی‌سواد به حدود 2 میلیون نفر کاهش یافت.

حمله به مراسم سخنرانی یک اصلاح‌طلب

فیاض زاهد در گفت‌وگو با ایلنا‏، با اشاره به حمله نیروهای خودسر در سخنرانی‌اش در روز ۱۳ آبان گفت: به دعوت شورای جوانان تدبیر و امید استان گیلان قرار بود در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی با موضوع «عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی» سخنرانی داشته باشم.وی با بیان اینکه مراسم از سوی فرمانداری لاهیجان مجوز لازم را داشت، گفـ: قرار بود این سخنرانی در دانشگاه آزاد لاهیجان صورت بگیرد اما یک روز قبل از ۱۳ آبان‏، دانشگاه آزاد لاهیجان اعلام کرد توانایی برگزاری این مراسم را ندارد که در نهایت قرار شد در سالنی در اتاق اصناف لاهیجان مراسم برگزار شود.این روزنامه‌نگار ادامه داد: روز چهارشنبه پس از آغاز مراسم و قرائت قرآن و پخش سرود ملی ایران‏، هنگامی که پشت تریبون رفتم فضا متشنج شد و حمله و شعار گروهی از نیروهای خودسر موجب برهم خوردن مراسم شدند که به همین خاطر سالن را ترک کردم.زاهد با بیان اینکه پس از خروج از سالن‏، این افراد به او حمله کردند، تصریح کرد: با حمله این افراد، تعدادی از جوانان حاضر حلقه‌ای در محافظت از من تشکیل دادند ولی آنها توسط نیروهای خودسر کتک خوردند که من نیز بی نصیب نماندم.وی با بیان اینکه حتی آسانسور توسط این افراد از کار افتاده بود، افزود: حتی بعد از خروج از سالن مراسم، این افراد با ماشین، مرا تعقیب می‌کردند که این مسئله باعث شد یکی از ماشین‌های همراه بنده با دو ماشین دیگر تصادف کند. زاهد ادامه داد: این افراد مسیر اصلی لاهیجان به رشت را بسته‌ بودند و می‌خواستند مانع خروج من از لاهیجان شوند که از طریق راه‌های فرعی توانستیم به رشت برسیم.این استاد دانشگاه در پاسخ به اینکه آیا امنیت مراسم تامین نشده بود؟ با بیان اینکه هیچ ارگانی برای تامین امنیت این برنامه دارای مجوز حضور نداشت، یادآور شد: شایسته است زمانی که فرمانداری و استانداری مجوز برگزاری برنامه‌ای را می‌دهند، امنیت لازم را هم برای برگزاری آن را فراهم کنند.

سفارتخانههایی که سود دهی نداشته باشند، تعطیل میشوند

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تعطیلی سفارتخانههای ایران در خارج از کشور گفت: کشورها براساس نیازهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که نسبت به کشورهای مختلف پیدا می‌کنند پذیرنده سفارتخانه دیگر کشورها می‌شوند.نماینده مردم ممسنی در ادامه اظهار داشت: کار سفارتخانه‌ها جمع‌آوری اطلاعات و تکمیل روابط میان دو کشور است، گاهی هم کشورها احساس میکنند که وجود یک دستگاه عریض و طویل به نام سفارتخانه در یک کشور کوچک یا یک کشوری که فاقد ارزش سیاسی و اقتصادی مهم است غیر ضروری است که در این شرایط مبادرت به تعطیلی سفارتخانه می کنند.وی در ادامه بیان کرد: در روابط بین و المللی اگر کشوری از منظرهای گوناگون سودهی لازم را نداشته و غیر ضروری باشد از طریق دیپلماسی که نمایندهاش در کشور ثالث یا در سازمان ملل متحد باشد، کارهای مورد نظر ان کشور ا انجام می دهد که معمولا این کار انجام نمی شود.وی در پایان خاطر نشان کرد: تعطیلی یک سفارتخانه بر عهده‌ وزارت امور خارجه است که تشخیص میدهد یک سفارتخانه درکشوری بماند یا تعطیل شود، ولی وزارت امورخارجه معمولا علاقمند به نگهداری سفارتخانه‌هایش است و علت ان هم این است که می تواند پیوندهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را با سایر کشور ها تقویت کند و تعطیل کردن ان هیچ مشکلی ندارد.

خداحافظی مشایی از دنیای سیاست!

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق گفت: خداحافظی "اسفندیار رحیم مشايي" از دنيای سياست دو سال پيش اتفاق افتاده است."علی‌اکبر جوانفكر" از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد با اشاره به خبر جلسه احمدی‌نژاد با مشاوران خود و حمایت وی از رحیم‌مشایی اظهار داشت: خداحافظی "اسفندیار رحیم مشايي" از دنيای سياست دو سال پيش اتفاق افتاده است.وی که با باشگاه خبرنگاران گفتگو می کرد، افزود: باعث تاسف است كه برخی رسانه‌ها برای آنكه مورد توجه قرار بگيرند، اقدام به جعل خبر می‌كنند.گفتنی است؛ برخی سایت ها اخیرا طی خبری از حمایت "محمود احمدی‌نژاد" از اسفندیار رحیم مشایی در جلسه‌ای با حضور جمع محدودی از مشاوران و دستیاران خود از سراسر کشور در تهران، سخن به میان آورده بود.

جنگ جدید آمریکا علیه ایران

روزنامه آلمانی دی ولت نوشت: دولت آمریکا تصمیم گرفت مقادیری از ذخایر راهبردی طلای سیاه آمریکا را بفروشد، این تصمیم به ظاهر بنا بر ضرورت تثبیت بودجه گرفته شد اما هدف از آن به راه انداختن جنگی در بازار مواد اولیه علیه ایران و روسیه است. به گزارش رجا نیوز ، تصمیم آمریکا به فروش ذخایر راهبردی نفت خام خود قاطعیت آمریکا را برای پایین نگه داشتن قیمت نفت به منظور تضعیف رقبای اصلی خود از جمله روسیه ، عربستان سعودی و ایران می رساند.

پادرمیانی بهنوش بختیاری برای علی ضیا

بهنوش بختیاری بازیگر در اعتراض به جو ایجاد شده علیه علی ضیا در اینستاگرام خود یادداشتی منتشر کرد. به گزارش ایسکانیوز بهنوش بختیاری نوشت: دوستان عزیز علی ضیا پسر بسیار محترم و معتقدیست، از اشتباهی که کرده پشیمونه ومعذرت خواسته، شما را به خدا این جنگ روانی و فحاشی رو تموم کنید. آدمیزاده و هزار خطا،‌با احترام به همه استقلالیهای عزیز خواهش من به عنوان خواهرتان، هموطنتون اینه که حرمت شکنی رو تموم کنید، ایشون به گردن ما خیلی حق دارن، زحمت زیادی برای مردمشون کشیدن و ازون انسانهای بسیار مودب و جان ودلی هستن. روی منو زمین نندازید و از صدا وسیما نیز طلب بخشش دارم برای جوانی که اگر از نزدیک بشناسیدش میبینید تا چه اندازه بی ریا و دل پاکه، همه ما اشتباه میکنیم، اینم یک کرکری فوتبالی فکر نشده و بی غرض بوده.

دادکان روسای دانشگاه ها را ملزم به ورزش کرد

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز حاضر در نشست نماینگان تربیت بدنی واحد های دانشگاه آزاد، محمد دادکان در نشست نماینگان گفت:الان 230 هزار دانشجو در تیم های ورزشی دانشگاه آزاد مشغول فعالیت هستند و امیدوارم این تعداد سال آینده افزایش یابد و برای بالا بردن آمار دانشجویان ورزشکار امکانات لازم را فراهم خواهیم کرد.البته برای این کار باید خود رئیسان واحد ها هم همکاری کنند و برای بالا بردن انگیزه دانشجویان ورزش کنند و جایگاه ورزش را بالا ببرند.

پشت پرده حمایت برخی نمایندگان از یک موسسه

مدیر کل حراست بانک مرکزی، با فاش کردن پشت پرده هجمه برخی از نمایندگان مجلس به بانک مرکزی درخصوص موسسه منحله میزان، گفت: با بروز مشکلات این موسسه برخی از نمایندگان مجلس افرادی را برای سرمایه گذاری در این موسسه معرفی کردند که پس از بررسی، صلاحیت آنها تائید نشد. علی عبدالملکی در گفت وگو با ایرنا، این مطلب را در پاسخ به این پرسش که «چرا با وجود اقدام بانک مرکزی در تعیین تکلیف تعاونی اعتبار میزان و برعهده گرفتن مسئولیت آن توسط بانک صادرات، برخی نمایندگان همچنان از عملکرد بانک مرکزی دراین زمینه انتقاد کرده و حتی از شکایت علیه مسئولان این بانک حرف می زنند»، بیان کرد.

ادعای کمک ایران به القاعده

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "مکه" مدعی شد، براساس حکم های صادر شده از سوی دادگاه‌های سعودی اشخاصی در ایران هستند که سفر جنگجویان سعودی و به ویژه هواداران القاعده به سوریه را هماهنگی می‌کنند. این روزنامه سعودی با اشاره به حکم دادگاه کیفری پرونده‌های تروریستی و امنیتی در ریاض، ادعا کرد که هماهنگ کنندگانی در داخل ایران، اعزام جنگجویان القاعده به سوریه را تسهیل می‌کنند، و جنگجویان به این افراد در ایران مقداری پول می‌دهند تا رفتن آنان به سوریه را هماهنگ کند ! به نوشته این روزنامه سعودی، 2 نفر از همین جنگجویان که قبلا به افغانستان رفته و در آنجا آموزش دیده بودند به اتهام تکفیر دولت، تلاش برای رفتن به سوریه و پول دادن به شخصی در ایران برای تسهیل سفر آنان، به 8 سال زندان محکوم شدند.

شورای شهر خرمشهر منحل شد

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصوبه شورای حل اختلاف استانداری خوزستان در خصوص انحلال شورای اسلامی شهر خرمشهر از سوی وزارت کشور تائید شد. پیمان کاظمی‌نژاد افزود: اول مهرماه، شورای حل اختلاف استان خوزستان تشکیل شد و رای به انحلال شورای شهر خرمشهر داد و هم‌اکنون وزارت کشور نیز آن را تائید کرده و شورای شهر خرمشهر به‌صورت رسمی منحل شده است. وی با بیان اینکه اختلافات و تشکیل جلسه برای تعیین شهردار و عدم تمکین اعضای شورای شهر خرمشهر، منجر به انحلال شورا شد، تصریح کرد: به‌زودی شهردار خرمشهر از سوی استانداری خوزستان معرفی می‌شود و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

اصلاح‌طلبان روی ریاست‌ عارف به اجماع رسیدند

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: تلاش می‌شود تا توازن و جامعیت در انتخابات هیئت‌رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان لحاظ شود. احمد حکیمی‌پور عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: همه اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان روی ریاست‌ محمدرضا عارف در این شورا اجماع دارند. وی اضافه کرد: این اجماع بستگی به این دارد که خود عارف برای ریاست اعلام آمادگی کند یا نه. حکیمی‌پور همچنین درباره واگذاری تکفل ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از سوی عارف به فرد دیگری گفت: از این مساله اطلاعی ندارم.

اصلاح طلبان دچار انحراف شده اند

محمدجواد لاریجانی گفت: در بحث هسته‌ای تئوری باید رفع تجاوز باشد نه اینکه با دزدی که به خانه آمده معامله کرده و نتیجه آن را برد-برد بدانیم. وی در نشست بزم اندیشه که در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با موضوع «توطئه نفوذ» برگزار شد اظهار کرد: عده‌ای در داخل سعی دارند تصویری غیرواقعی از آمریکا ارائه دهند اما در مکتب اهل‌بیت، باطل به خاطر اینکه ظاهر قدرتمندی دارد پذیرفتنی نیست. به گزارش مهر، وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:ما باید از انحراف آگاه باشیم چراکه اگر انحراف پیدا شود نه اصول‌گرا می‌شناسد و نه اصلاح‌طلب. در جریان اصلاحات انحراف سنگینی پیدا شد و گروهی که معتقد به‌نظام سکولار هستند ادعا کردند که حکومت نباید دینی باشد و کشورهای ژاپن، فرانسه، آمریکا را مثال زدند که ولایت‌فقیه ندارند و پیشرفت کرده‌اند. … جبهه اصول‌گرا نیز در معرض انحراف است چنانچه این انحراف را در نحوه عمل احمدی‌نژاد و اطرافیانش شاهد بودیم که به تعبیر شیخ مفید این انحراف از نوع غلات در دین است بدین معنا که یک شخصیت محبوب اسلامی را در نظر گرفته و حب او را مقدم بر همه‌چیز می‌دانند و به خاطر علاقه به یک شخصیت سیاسی او را بزرگ‌تر ازآنچه هست جلوه می‌دهند.

جمع کردن کتاب اسناد لانه جاسوسی توطئه است

ازغدی ابراز داشت: امروز بررسی اسناد منتشر شده و کشف شده از لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 برای نسل سوم و چهارم انقلاب بسیار می‌تواند روشن‌بخش باشد و پاسخی مناسب در راستای چرایی سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، اما متاسفانه کتاب اسناد لانه جاسوسی در ایران منتشر نمی‌شود و به نحویی جمع شده است که به نظر من این یک توطئه است.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: این کتاب حتی در کشورهای غربی و آمریکا که دم از آزادی بیان می‌زنند داشتنش جرم تلقی می‌شود.وی در ادامه به برخی از نفوذ‌های دشمن در 36 سال گذشته و همچنین عضویت‌گیری سازمان سیا پیش از انقلاب اسلامی از گروه‌های مختلف جامعه همچون ملی‌مذهبی‌ها، روحانیون، مرجعیت، انقلابیون و مبارزان براساس اسناد لانه جاسوسی اشاره کرد و اظهارداشت: آیا امروز نمی‌شود همچون 36 سال گذشته دشمن به لایه‌های مختلف نفوذ کند و دولتمردان مختلفی را جاسوس خود کند؟ بنابراین خطر نفوذ همچنان باقی است.ازغدی یادآور شد: براساس اسناد لانه جاسوسی، امام راحل به عنوان یک افراطی شناخته می‌شد و دادن شعارهایی چون «برابری، برادری، حکومت عدل علی» و «استقلال» و حتی «مرگ بر آمریکا» شعارهای افراطی بود.

70 درصد مردم ایران از آمریکا متنفرند

صفارهرندی با انتقاد از اقداماتی که در زمینه فرشته نشان دادن شیطان بزرگ و بزک کردن استکبار صورت می‌گیرد، عنوان کرد: امروز به‌دنبال مرزبندی بین مردم و ایجاد شکاف موافقان و مخالفان آمریکا هستند در حالی که ملت غیور ایران اسلامی همواره انزجار و نفرت خودشان نسبت به آمریکا و هم‌پیمانانش اعلام کرده‌اند.وی با اشاره به نظرسنجی که در ارتباط با نظر مردم نسبت به آمریکا صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی صورت گرفته بیش از 70 درصد تنفر خود را از دولت آمریکا و سیاست‌های این کشور اعلام داشتند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از افرادی که می‌خواهند یوم‌الله 13 آبان روز ملی استکبارستیزی را به روز مهرورزی نسبت به آمریکا مبدل کنند، گفت: امروز دشمنان با نسبت دادن برخی اتهامات دروغین به شخصیت‌ها و مسئولان به‌دنبال تفرقه‌افکنی بین نیروهای انقلاب هستند.

ابلاغ بخشنامه ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا

وزیر صنعت ،معدن و تجارت در نامه ای به معاونین و روسای سازمانهای صنعت،معدن وتجارت استانها اعلام کرد؛ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری اجازه عرضه کالاهای مصرفی آمریکا که جنبه نمادین حضور آمریکا در کشور می باشند را ندهند.گفتنی است، این بخشنامه در تاریخ 9 آبان ماه 94 خطاب به قائم مقام وزیر در امور تجارت و معاون امور اقتصادی و بازرگانی،‌معاون طرح و برنامه،‌معاون امور صنایع ، رئیس سازمان توسعه تجارت و روسای سازمانهای صنعت،معدن وتجارت صادر شده است.

ورشکستگی بزرگ شرکت‌ها را تهدید می‌کند

طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه دولت به این جمع بندی رسیده که برای خروج از رکود باید کاری بکند که این برنامه به نظرم کوتاه مدت است گفت: اگر 50 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران و شرکت ها پرداخت نشود، شرکت های ما با یک سقوط و ورشکستگی بزرگ مواجه خواهند شد.

کلمه "نفوذ" بهانه سرکوب نشود

نماینده تهران گفت: نباید طوری شود که کلمه نفوذ هم مثل کلمه فتنه به صورت ابزاری برای به حاشیه راندن رقبای سیاسی و سرکوب منتقدان درآید.علي مطهري در گفت و گو با روزنامه بهار، با بيان اينکه خطر نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از ابتدای انقلاب وجود داشته و چیز تازه‌ای نیست، گفت: همان طور که از آغاز انقلاب اجازه نفوذ نداده‌ایم از این پس هم اجازه نخواهیم داد و این نیاز به عمل دارد نه شعار.وي افزود: افرادی می‌خواهند کلمه نفوذ را مانند کلمه فتنه وسیله‌ای برای ایجاد خفقان کنند و کسانی را به این بهانه بازداشت و آزادی بیان را محدود کنند و البته مردم به آنها اجازه نخواهند داد.

امیدواریم مدعیان مضحکه کوچه و بازار نشوند 

 دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات اخیر یک نماینده مجلس پاسخ داد.در جوابیه دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  آمده است:
کسی که فقط با ۳۹۹۱۹۹ رأی از ۲ میلیون ۳۳۵ هزار و ۱۲۴ رأی مردم در آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر وارد مجلس شده، خود را برآمده از «مشارکت حداکثری» می‌داند و اخیراً نیز با تمام تلاشی که برای عدم تصویب برجام در مجلس انجام داده، با رأی قاطع نمایندگان و سپس تأیید رهبری و مردم مواجه شده است و شاید از نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مسیر اطلاع دارد که از شدت ناراحتی، برای خود این حق را قائل شده تا به بزرگان نظام توهین کنند.
مطالب منقول در خصوص انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بار‌ها درباره آن گفت: «در جلسات روحانیت مبارز در آستانه مجلس پنجم اکثریت آنها مایل بودند هر سی نفر نامزد مورد حمایت در تهران از یک جناح و آن هم چناح راست انتخاب شود. اما من می‌گفتم این درست نیست و باید این سی نفر بین دو جناح تقسیم شود تا روحانیت تقسیم نشود. چراکه روحانیت نفوذش در این وحدتی است که تا به حال داشته، حالا اگر در مقابل هم قرار بگیرند و رقابت کنند، این چیز خوبی نیست. آنها قبول نکردند و کم کم از ۱۵ تا آمدیم پایین. از آن طرف آقای دکتر حبیبی هم از اعضای کابینه برای من پیغام آورد که آقایان می‌گویند اگر برای ما سهمی به این جناح داده نشود، ما خودمان جداگانه لیست می‌دهیم. من نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. به هر حال هرچه گفتیم کار پیش نرفت تا اینکه رسیدیم به ۵ کاندید. این پنج نفر هم از معتدلان جناح چپ مانند آقایان دعایی، انصاری، محجوب و کمالی بودند. جامعه روحانیت این موضوع را پذیرفتند و تصویب شد. اعضای کابینه هم برای من احترام قائل بودند و به تصمیم اعتراضی نکردند. بعد از دو سه روز آقای ناطق نوری پیش من آمد و گفت آقایان نمی‌پذیرند این ۵ نفر نامزد شوند و می‌گویند چرا ما باید رای خود را به دیگران بدهیم؟. من گفتم: ضرری که به روحانیت می‌خورد، برای شما اهمیت ندارد؟ گفتم: در این صورت این پنج نفر و دوستانشان می‌روند در لیست دیگری وارد می‌شوند. نمی‌گویم که همه لیست شما شکست می‌خورد، امّا قطعاً آن‌ها موثرند و بخشی از آرا را به سمت خود می‌برند. آقای ناطق گفت: من دوباره می‌روم با آنها صحبت می‌کنم. ایشان رفت و صحبت کرد و گفت: نمی‌پذیرند. من گفتم چون کار دارم و نمی‌توانم دیگر در جلسه بیایم می‌توانیم این موضوع را به قضاوت «آقا» محول کنیم. ایشان رفت با رهبری صحبت کرد. رهبری هم گفتند: چرا دست آنها را ببندیم؟ خوب آنها بروند تشکیلات خود را داشته باشند. وقتی این ۵ نفر از حمایت جامعه روحانیت مایوس شدند و به آنها هم چراغ سبز داده شد، خودشان اعلامیه دادند. من به آقا گفتم: هنوز هم دیر نشده است، می‌توان کاری کرد که انتخابات با وحدت انجام شود. آقا به من فرمود: چرا باید ناراحت باشیم؟ قرار است نمایندگانی به مجلس بروند که می‌روند.» با توجه به این سخنان صریح که در طول سالیان اخیر بار‌ها از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکرار شده و با کمترین جست‌وجو در فضای مجازی و بایگانی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها قابل دسترسی است، جای شگفتی است که شخصی مطالبی را با نقل قول مستقیم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت دهد و برای سندسازی دروغ‌هایش، سخن از «دو دیدار یکی از تشکل‌ها در سال ۷۹» می‌گوید. نکته دیگر اینکه با همه دروغ‌ها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی، طلب استغفار می‌کند که چرا «تا به حال درباره هاشمی با مردم حرف نزدیم!» مطمئناً مردم شریف می‌دانند و خواهند گفت که دیگر چه می‌خواستید بگویید و نگفتید!؟

امیدواریم مدعیان دنیای سیاست و دیانت به گونه‌ای سخن نگویند که مضحکه کوچه و بازار شوند و این برای کسی که عنوان نمایندگی مردم را دارد، اصلاً خوب نیست.

اتهام عجيب پرسپوليسي‌ها به هم تيمي ملي‌پوش!

پرسپوليسي ها امروز برابر ذوب آهن باختند و در حالي به اصفهان رفته بودندكه بازيكنان زيادي را به خاطر مصدوميت، محروميت و بيماري در اختيار نداشتند. در پايان بازي عنوان شد كه بازيكنان معتقدند برخي نفرات عمدا ترجيح مي دهند براي تيم بازي نكنند. نورمحمدي هم در پايان بازي به اين مسئله اشاره كرد و در لفافه نيز مشخص شد منظور وي رامين رضاييان است كه به خاطر سرماخوردگي به اصفهان نرفت. بازيكنان معتقدند شدت سرماخوردگي او زياد نبوده و مي توانسته به اصفهان برود و حالا بايد ديد نظر پزشك تيم درباره اين مسئله چيست.

«مرگ بر آمریکا» ریشه قرآنی دارد

حجت الاسلام پناهیان در آغاز راهپیمایی مردم مشهد در روز 13 آبان، در جمع راهپیمایان مشهدی که همراه با حضور 3 شهید از شهدای مدافع حرم بود، سخنرانی کرد و گفت: قدرت ملت ما امروز به جایی رسیده که با یک شعار زبانی می‌تواند به آمریکا ضربه بزند. آمریکا دربارۀ ضربه زدن به ما-طبق فرمودۀ قرآن کریم- هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. قرآن کریم می‌فرماید: «الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم»(محمد/1) کسانی که کافر شدند و با دین مبارزه می‌کنند، خدا اثر اعمال آنها را تباه می‌کند، یعنی آنها هر چه علیه دین زحمت بکِشند، خدا زحمات آنها را از بین می‌برد. و قرآن کریم راست می‌گوید. قرآن کریم-نعوذبالله، زبانم لال- دروغ نمی‌گوید.ما اگر مشکلاتی داریم، این مشکلات در طول این سی و پنج سال ناشی از ضعف‌های خود ما و مسئولین ماست. ما اگر محدودیت‌ها و یا محرومیت‌هایی داریم، اینها از سر بی‌عرضگی‌ها ما است و الّا خدا در قرآن کریم فرموده است که آنها نمی‌توانند به شما ضربه بزنند: «الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم»  ما همۀ ملت‌های جهان را به شعار علیه آنها وادار کرده‌ایم / این علامت قدرت ماست که با یک شعار زبانی «مرگ بر آمریکا» به آنها ضربه می‌زنیم

خط قرمزهای ایران در برابر داعش

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، در سخنان خود که در جمع مردم شهرستان طبس خطاب به گروه‌های تکفیری فعال در عراق و سوریه گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که خط قرمز ما عتبات عالیات و 40 کیلومتری مرزهای ما است.

مانند عربستان فقط قرآن چاپ نکنیم 

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: کار شما بسیار مهم و مقدس است، چراکه یادگار و اثر مهم اسلام را نشر داده و باید به آن توجه داشته باشیم. وی افزود: توجه به قرآن و فعالیت درباره مفاهیم و مضامین آن درجاتی دارد که یک درجه آن، یادگیری است. آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: باید در مسیر عمل به قرآن گام برداریم و همانند عربستان نباشیم که فقط تیراژهای میلیونی قرآن چاپ می‌کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار