یکی از مربیان کوهنوردی استان کرمانشاه با توجه به بارش برف در ارتقاعات استان به کوهنوردان توصیه کرد که با تجهیزات کامل راهی کوهستان شوند.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 05 November 2015
یکی از مربیان کوهنوردی استان کرمانشاه با توجه به بارش برف در ارتقاعات استان به کوهنوردان توصیه کرد که با تجهیزات کامل راهی کوهستان شوند.

رضا شهلایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات کرمانشاه، کوهنوردانی که قصد کوهپیمایی دارند باید تمامی تجهیزات را به همراه خود داشته باشند.

وی افزود: کوهنوردان باید لباس مناسب، دستکش، باتوم، کلاه، کیسه خواب و کفش مناسب را به همراه داشته باشند.

این کوهنورد پیشکسوت کرمانشاهی که سابقه صعود به مرتفع ترین قلل جهان را در کارنامه خود دارد به کوهنوردان توصیه کرد: علاوه بر تجهیزات کامل آذوقه کافی و لوازم ارتباطی را نیز به همراه خود ببرند.

شهلایی افزود: افرادی که قصد کوهنوردی دارند پیش از رفتن به کوهستان نزدیکان خود را در جریان مسیر صعود قرار دهند تا در صورت بروز حادثه امداد رسانی به آنها آسان باشد.

وی عنوان کرد: توصیه می شود که افراد به صورت دسته جمعی اقدام به صعود کنند و به مسیرهایی که با آنها آشنا نیستند نروند.

این مربی کوهنوردی با بیان اینکه کسانی که قصد رفتن به کوهستان را دارند باید حتما از پیش بینی های هواشناسی آگاه باشند، گفت: در زمان وزش باد شدید و یا بارش باران و برف افراد باید از رفتن به کوه خودداری کنند.

نیمه شب گذشته ارتفاعات استان کرمانشاه از جمله ارتفاعات پراو با بارش نخستین برف پاییزی سفید پوش شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار