معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از انجام کشت پاییزه در 2800 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 02 November 2015
به گزارش  تابناک تبریز ، مهندس جلال رحیم زاده در کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان ویژه مرند با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی شهرستان گفت: موفقیت های زیادی در حوزه کشاورزی به د ست آورده ایم که حمایت های معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان از این حوزه زمینه ساز موفقیتهای کشاورزی شده است .

وی افزود: به حول و قوه الهی میزان بارش باران بسیار خوب بوده و نسبت به سالهای گذشته وضعیت چشمگیری داشته ایم .

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند با اشاره به میزان خرید گندم عنوان کرد: میزان خرید گندم در سال جاری ده هزار و 500 تن بوده که به سیلوهای استان تحویل داده شده و با توجه به این آمار در سال گذشته پنج هزارو 500 تن گندم خریداری شده بود.

مهندس رحیم زاده با اشاره به وضعیت کشت پائیزه شهرستان بیان داشت: یکهزار و 800 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت پائیزه گندم آبی و یک هزار هکتار گندم دیمی کاشت شده است و برای افزایش گندم ۲۰۳ تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند تصریح کرد: در جهت حمایت از کشاورزان و بخش کشاورزی ۶۰ کشاورز جهت خرید ادوات کشاورزی از جمله تراکتور به بانک معرفی شده که ۱۱ نفر آنها تسهیلات مربوطه را دریافت کرده اند .

وی با اشاره به وضعیت صادرات سیب گفت: در بحث باغات امسال وضعیت خوبی داریم ولی در زمینه صادرات سیب کمی با مشکل روبرو هستیم که با تهمیدات صورت گرفته از طرف وزرات جهاد کشاورزی مشکل صادرات رو به حل است.

وی افزود: پنج سردخانه شهرستان مرند در قالب ۱۰ هزار تن سیب در خود جای داده و نگهداری می شود.

مهندس رحیم زاده با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی گفت: در زمینه بیمه محصولات کشاورزی و بحث غرامت مبلغ ۴۳۳ میلیون تومان برای زردآلو توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت پرداخت شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار