معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور به نمایندگی از وزیر کشور به منظور بررسی میزان خسارت وارده ناشی از وقوع سیلاب روز یکشنبه وارد گیلانغرب شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 01 November 2015
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور به نمایندگی از وزیر کشور به منظور بررسی میزان خسارت وارده ناشی از وقوع سیلاب روز یکشنبه وارد گیلانغرب شد.

محمدفرید لطیفی در جریان بازدید از مناطق سیل زده گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از سفر خود را ارزیابی مناطق آسیب دیده از سیلاب این شهرستان ناشی و نحوه کمک رسانی به مردم اعلام کرد.

وی افزود: به همین منظور گیلانغرب بعنوان نخستین شهرستان در این برنامه انتخاب شده و امید است که این اقدام منتج به کمک لازم به آسیب دیدگان شود.

وی اظهار کرد: در این بازدید سعی می شود ارزیابی درستی از خسارت های ناشی از وقوع سیلاب در گیلانغرب و همچنین و پیشنهاد لازم برای تخصیص اعتبار مورد نیاز تهیه شود تا با اختصاص اعتبار مناسب بتوانیم بخشی از مشکلاتی که برای مردم سیل زده گیلانغربی بوجود آمده را برطرف کنیم.

وی گفت: هرچند وسعت حادثه برای منطقه بزرگ بوده است اما وقوع سیلاب و خسارت ناشی از این امر بیانگر این است که اقدامات پیشگیرانه بدرستی انجام نشده است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اعتبارات لازم را در قالب طرح های پیشگیرانه توزیع می کنیم اضافه کرد: تحقق این امر منوط به این است که مطالعات آن از قبل انجام گرفته باشد.

لطیفی با تاکید بر ضرورت هزینه اعتبارات هر طرح درجای خود به منظور منتفع شدن مردم از مزایای آن گفت: طرح جامع مدیریت سیلاب در قانون برنامه ششم پیش بینی شده است و تهیه این طرح در حوزه های مختلف مدیریت آب، بخش سیلاب و آبخیزداری بر عهده وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی است.

کرم محمدی فرماندار گیلانغرب نیز در این بازدید گفت: بررسی های انجام گرفته حاکی از خسارت بیش از30 میلیارد ریالی سیلاب به بخش های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، زیرساخت ها و تاسیسات شهری، نقاط روستایی، راهها و ابنیه، برق و مخابرات است.

از روز دوشنبه هفته گذشته تا روز شنبه هفته جاری میانگین بارش ها در شهر گیلانغرب 184 میلیمتر گزارش شد و این در حالی است که مجموع بارندگی سال گذشته این شهرستان 280 میلیمتر بوده است.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش گواور و مرکزی با 208روستاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار