به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی روزشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دستیار ویژه رییس جمهور مهندس حسین فریدون ،استاندار لرستان و مسوولان ارشد لرستان برگزار شد افزود: دولت نگاه ویژه ای به مسئله و معضل بیکاری در لرستان داشته باشد چون تبدیل به یک بحران شده است.
وی با بیان اینکه بیکاری واقعی در لرستان فراتر از آمارهای رسمی است، اظهار داشت:بیکاری در لرستان و به خصوص در شهرستان کوهدشت بسیار حساس و مشهود بوده و دغدغه اصلی مردم بیکاری است.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه معضل سیل در لرستان قطعا حل خواهد شد ،افزود:استان لرستان از بحران بیکاری رنج می برد و بسیاری از جوانان استان برای کار به سایر استان ها مثل تهران مهاجرت کرده اند.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه فعالیت های استاندار لرستان و توجه ویژه به بخش خصوصی تغییرات مثبتی به وجود آورده است افزود:از عنایت دولت ، رئیس جمهور و آقای نوبخت به استان لرستان که دستیار ویژه و معاون خود را برای پیگیری خسارات سیل فرستاده اند نیز تشکر می کنیم و قطعا حضور این هیات منشاء آثار خوبی خواهد بود.

 

امام‌جمعه خرم‎آباد با اشاره به این‌که نعمت همراهی، باوفایی و ولایت‎مداری مردم و در صحنه بودن آن‌ها نعمتی دیگر است، ادامه داد: ملت ایران همواره پشتیبان نظام و دولت هستند و هرکجا که لازم باشد جان و مال خود را برای تداوم نظام نثار می‎کنند.

وی نعمت امنیت را از دیگر نعماتی که خداوند به ما داده برشمرد و با بیان این‌که تمام کشورهای اطراف ما در ناامنی به سر می‎برند اما ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‎برد، بیان کرد: این نعمات بزرگی است که باید شاکر باشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان این‌که مسئولان دلسوز و خدمتگزار باید گرهی از مشکلات مردم باز کنند، یادآور شد: حفظ و نگهداری نعمت از به دست آوردن آن مهم‎تر است به این معنا که نگهداری انقلاب از به دست آوردن آن مهم‎تر و وظیفه مردم تبعیت از رهبری است.

میرعمادی با بیان این‌که مواظب باشیم آسیبی به این نعمت‎ها و انقلاب وارد نشود، گفت: دشمن دست از کینه خود برنداشته و 37 سال است که نقشه‎هایش نقش بر آن شده‎اند و خفت و خواری نصیب آمریکا شده است.

وی اظهار کرد: ترفند‎های دشمن فراوان هستند، گاهی با لباس گرگ می‎آید و گاهی با لباس میش، گاهی با دستان آهنی و گاهی با دستانی نرم وارد می‎شود و این وظیفه ماست که در این شرایط اصول و ارزش‎های انقلاب را حفظ کنیم چراکه هویت ما در حفظ ارزش‎های اسلامی و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این‌که خدمت بی‎شائبه به مردم و رضایت‎مندی آن‌ها وظیفه ماست، یادآور شد: باید به مردم خدمت خالصانه ارائه دهیم چراکه امام خمینی(ره) مکتب جدیدی به نام خدمت‎گزاری به مردم را به‌وجود آورد و این مهم سبب دوام حکومت‎هاست و البته هم‌اکنون نیز دغدغه و سفارش مقام معظم رهبری علاوه بر خدمت بی‎شائبه به مردم این است که هم و غم مسئولان تأمین رفاه و آسایش آنان باشد چراکه در مقایسه با ایثارگری، ولایت‎مداری و... این خدمات ناچیزند.

وی با تأکید بر این‌که آن‌چه که می‎تواند ما را از حوادث احتمالی عبور دهد وحدت است، بیان کرد: از مسائل مهمی مثل هسته‎ای که منجر به برجام شد تا اتفاقاتی همچون سیل اخیر باید وحدت را حفظ کنیم.

امام‌جمعه خرم‎آباد با تأکید بر این‌که برجام و هسته‎ای باید عاملی برای وحدت باشد، بیان کرد: لازم است همه ما بر محور منشور هسته‎ای ایران که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است حرکت و از فرمایشات معظم‎له تبعیت کنیم.

میرعمادی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به مشکلاتی که در استان لرستان وجود دارد، افزود: لرستان از بحران بیکاری رنج می‎برد و باید همه بسیج شویم و این مشکل را برطرف سازیم. وی ادامه داد: بیکاری واقعی در لرستان فراتر از آمارهای رسمی است و متأسفانه این امر به گونه‎ای است که جوانان این خطه مجبور به مهاجرت به استان تهران و کلان‎شهرها می‎شوند.

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: معضل بیکاری نگاه ویژه دولت را می‎طلبد و نیاز است این مهم تا به بحران تبدیل نشده، به‌طور ویژه مورد بررسی قرار بگیرد، هرچند دغدغه اساسی اکثر مردم شهرستان‎های استان به‌ویژه کوهدشت، بیکاری است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان این‌که مسأله بیکاری مردم لرستان را رنج می‎دهد، یادآور شد: باید مردم و رضایت آن‌ها را حفظ کنیم چراکه در برابر خدا و آن‌ها مسئولیم البته تکیه بر بخش خصوصی یک امر معمولی، منطقی و اساسی در لرستان است.

میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که تندرستی موهبتی است که خدای متعال به انسان داده و به فرموده حضرت علی(ع) مردم باید از خدا بخواهند که رزق و روزی آن‌ها را وسعت ببخشد تا آن‌ها در مضیقه نباشند. همچنین درخواست باز شدن درهای نعمت و رحمت الهی از دیگر درخواست‎‏هایی است که مولای متقیان علی(ع) بر آن تأکید دارند.

وی با طرح این سؤال که آیا برای استجابت دعا شرایطی وجود دارد؟ بیان کرد: برای استجابت دعا شرایط و آدابی در منابع دینی ذکر شده از آن جمله صلوات بر پیامبر، رو به قبله بود، دعا بعد از نماز واجب، دیگران را بر خود مقدم دانستن و رعایت اوقات و ساعات دعاست.

امام‌جمعه خرم‎آباد با بیان این‌که مهمترین شرط اجابت دعا حُسن ظن به خداست، بیان کرد: البته این معنایش این نیست که از ائمه و اولیای خدا برای استجابت دعا درخواست نکنیم چراکه آنان آسان‎کننده اجابت دعا و وسیله‎ای برای تقرب هستند.

وی با طرح سؤالی دیگر مبنی بر این‌که چرا دعا به اجابت نمی‎رسد یا با تأخیر به اجابت می‎رسد، به موانع اجابت دعا از دیدگاه علی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: مولای متقیان می‎فرمایند: اگر دعا به اجابت نرسید ناراحت و مأیوس نشوید چراکه بخشش به اندازه نیت و ظرفیت است و دعا نیاز به اخلاص و انقطاع از غیر خدا دارد و همچنین نیاز به جدیت در طلب دعا دارد.

میرعمادی با اذعان به این‌که گاهی دعا بهانه‎ای برای حضور در درگاه الهی است، گفت: گاهی ممکن است تأخیر در اجابت به این دلیل باشد که خداوند می‎خواهد بیشتر اصرار به اجابت باشد.