رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: 18 صادرکننده برتر این استان روز 20 آبان 94 در آیینی تجلیل می شوند.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 31 October 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس: علی همتی افزود: 45 واحد صادرکننده فعال این استان اعم از حقیقی و حقوقی برای رقابت در تعیین صادرکنندگان برتر استان نام نویسی کرده بودند که از این تعداد، 18 واحد بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان توسعه تجارت ایران برگزیده شدند.

وی گفت: صادرکنندگان نمونه از بخش های کشاورزی، صنایع غذایی و فرآورده های دامی، فرش دستباف، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، شیمیایی و سلولزی، بازرگانان عمومی و سایر کالاهای صننعتی و خدمات فنی و مهندسی برگزیده شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: در سال 1376 روز بیست و نهم مهر ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روزملی صادرات تعیین شد تا بیانگر عزم و اراده ملی در مجموعه دولت و مردم برای توسعه صادرات غیر نفتی و درنتیجه توسعه اقتصادی کشور باشد.

وی بیان داشت: نوزدهمین سالروز ملی صادرات ایران نیز 29 مهر 1394 با حضور جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان توانمند کشور، محققان، پژوهشگران، کارشناسان، صاحب نظران، استادان و دانشجویان برگزار شد و این مراسم در استان فارس روز 20 آبان برگزار خواهد شد.

همتی گفت: تقویت عزم ملی برای صادرات، گسترش فرهنگ عمومی صادرات،ارتقای شان ومنزلت اجتماعی صادرکنندگان، گسترش فرهنگ تولید برای صادرات ،معرفی الگوهای صادراتی موفق درعرصه تولید و صادرات، حل مشکلات و تنگناها بر سر راه صادرات، گسترش هم افزایی بنگاه های اقتصادی کشور با اقتصاد جهانی، تسهیل روند تجارت خارجی کشور و تبیین سیاست های صادراتی از اهداف این نامگذاری است.

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت فارس ادامه داد: همچنین ظرفیت سازی برای توسعه صادرات، گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در عرصه صادرات با هدف ایجاد ظرفیت های جدید صادراتی، پیوند با اقتصاد جهانی با حفظ اقتدار ملی و معرفی توانمندی های صادراتی کشور از دیگر اهداف برپایی این آیین است.

وی اظهار کرد: توسعه تجارت خارجی و به ویژه صادرات از عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود که می تواند علاوه بر رشد اقتصادی، موجب افزایش توان رقابت پذیری درعرصه های بین المللی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار