رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص کلاهبرداری‌های پیامکی هشدار داد و گفت: شهروندان مراقب این نوع کلاهبرداری ها باشند.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 31 October 2015
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص کلاهبرداری‌های پیامکی هشدار داد و گفت: شهروندان مراقب این نوع کلاهبرداری ها باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی شفيعی در خصوص روش جديد کلاهبرداری که به تازگی افراد سودجو به وسيله آن اقدام به سرقت می کنند، هشدار داد و گفت: اخيراً پيامک هايی با اين مضمون به همشهريان ارسال شده که «وزير فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور در جشنواره پيامکی به يکي از اپراتورها دستور داده تا مبلغی قابل توجه به شماره شما اهدا شود لذا بايستي عدد يک را به شماره ۸۹۱۰ ارسال کرده و کد حواله خود را دريافت و آن را برای ما ارسال کنيد تا جايزه شما برايتان ارسال شود.»

اين مقام مسئول ادامه داد: پس از بررسی موضوع مشخص شد شماره ۸۹۱۰ مربوط به رمز انتقال اعتبار اپراتور همراه اول است و اگر آن را برای کسی ارسال کنيم می تواند به طرق محتلف از طريق آن اقدام به برداشت اعتبار کند.

سرهنگ شفيعی گفت: همان طور که قبلا نيز توسط اين پليس درباره پيامک هاي دروغين هشدارهايی برای آگاهسازی عموم همشهريان از طريق رسانه های جمعی به اطلاع رسيده است اين نوع کلاهبرداری ها در حال تغيير است و کلاهبرداران در صدد هستند تا شيوه های جديدی به کار برده و از طريق آن به مقاصد خود برسند.

وی به تمامی استفاده کنندگان از خطوط تلفن همراه توصيه کرد که اگر پيامکی از سمت جشنواره های اپراتورها باشد قطعا نام اپراتور در فرستنده پيام درج می شود، پس به پيامک هايی که با شماره های معمولی براي گرفتن جايزه برای شما ارسال می شود توجه نکنيد.

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی کرمانشاه در خصوص روش جديد کلاهبرداران هشدار داد و از هموطنان خواست مراقب باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار