رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل گفت: حرکت و اقدام مناسب شهرداری اردبیل در زدودن آثار غفلت از حوزه فرهنگ و فعالیت‌های انجام شده شایسته و مناسب است و در این زمینه نباید کارها مقطعی و موقت انجام شود.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 29 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسفندیار هوشیار صبح امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر با برنامه‌ریزان شهرداری اردبیل اظهار کرد: جای خوشحالی است که شهرداری اردبیل با یک رویکرد فرهنگی و اجتماعی در کنار فعالیت‌های متعدد خدماتی و عمرانی شهری سعی کرده تا از مسائل و موضوعات فرهنگی غافل نشده بلکه برای بهبود این شرایط و تقویت مولفه‌های مهم و اساسی در این حوزه گام‌های جدی و تاثیرگذار برداشته شود.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری شخصیت انسانی در سایه امر تربیت و توجه به خواسته‌ها و نیازمندی‌های مقاطع مختلف سنی انجام می‌شود و در این بین پایه و اساس در شکل‌گیری شخصیت دوران کودکی و نوجوانی است، گفت: اگر این سنگ بنای اصلی درست و مستحکم گذاشته شود قطعا بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه نباید از عنایات بی‌پایان الهی در کودک و رفتارهای فطری غافل بوده و نقش خانواده را در شکل‌گیری شخصیتی افراد نادیده گرفت، افزود: رسالت سنگینی که پدر و مادر در کنار معلم و مربیان در این زمینه بر عهده دارند رسالتی حیاتی و ضروری است که هیچ وقت نباید رنگ و جلوه‌ اساسی آن در این زمینه از بین برود.

هوشیار تصریح کرد: وظیفه اصلی در این زمینه حفظ ارزش‌ها و مبانی درست اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی است که ایجاب می‌کند همه دستگاه‌ها با برنامه‌ریزی‌ مناسب‌تر در انجام وظیفه در این حوزه و ادای تکلیف ورود پیدا کرده و نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان نقاط کلیدی در این زمینه و طرح‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری شورا و شهرداری و دیگر نهادهای متولی در این حوزه می‌تواند عملی شود، ادامه داد: اجرای بازی‌های محلی، برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های تفریحی مفرح و شاد، برگزاری کارگاه‌های شعرخوانی و قصه‌گویی، انجام مسابقات نقاشی و دیگر رویدادهای رقابتی در بین کودکان در یک فضای با نشاط همراه با مولفه‌های فرهنگی تاثیرگذار می‌تواند مفید و سازنده باشد.

عضو شورای شهر اردبیل ضرورت اجرای برنامه‌های آموزشی محلی در رسانه‌ها، صدا و سیما و دیگر نهادهای تاثیرگذار را بیان کرد و یادآور شد: در این زمینه انتخاب شهردار مدارس، برگزاری برنامه‌های پیاده‌روی عمومی همراه با اعضای خانواده، کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه‌های دوچرخه‌سواری و تنظیم برنامه برای کودکان در قالب خانه شهروندی و دیگر مجموعه‌های تاثیرگذار حیاتی و اساسی به نظر می‌رسد.

هوشیار بیان کرد: ما باید ارزیابی دقیقی از اجرای این برنامه‌ها و بازخورد آنها را نیز شاهد باشیم و بیشتر و بهتر تلاش کنیم تا با توجه به تاثیرگذاری این برنامه‌ها در ادامه این روند حرکت‌ها و هدف‌گذاری‌های صحیح و درست انجام شود.

وی‌ تدارک برنامه‌های متنوع با رویکرد آموزشی و تربیتی را به همت شورا و شهرداری بیان کرد و گفت: البته این برنامه‌ها باید بیشتر از این مورد حمایت قرار گیرد تا با استفاده بهینه از مراکز و مجموعه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی بتوان در این حوزه هدف‌گذاری درست و مناسبی را انجام داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگسراها را در اجرای این برنامه‌ها و افزایش تنوع و ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بیان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از ظرفیت فرهنگسراها بیش از هر زمان دیگر برنامه‌ریزی‌ها را به سمتی حرکت دهیم تا امکان توانمندسازی بیشتر و انجام حرکت‌های ضروری و تاثیرگذار به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار