کد خبر: ۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 27 January 2015

پس از گذشت 7 سال از زمان مطرح شدن احداث کمپ تیم های ملی در سرعین و بلاتکلیفی این طرح، عاقبت فرماندار سرعین از تصویب واگذاری حدود ۱۰۰ هکتار زمین برای این پروژه خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، عاطف ناصری گفت: احداث کمپ ورزشی یکی از برنامه‌های ضروری ما بوده که امیدواریم که دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه به ما کمک کنند و بتوانیم این کمپ را در شهرستان راه‌اندازی کنیم.

پیش تر تنها 13 هکتار زمین برای این پروژه بزرگ در نظر گرفته شده بود که به گفته مدیر کل ورزش وجوانان استان جوابگوی احداث زمین ورزشی برای همه رشته های مورد نیاز نبود و در نتیجه سرمایه گذاران به دلیل پیش بینی نشدن فضای کافی تمایلی برای سرمایه گذاری در این پروژه نداشتند.

شهرستان سرعین به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب تابستانی و قرار گرفتن در ارتفاع ۱۶۵۰ متری از سطح دریا یکی از بهترین مناطق کشور برای بدنسازی تیم های ورزشی است. از طرف دیگر گردشگر پذیر بودن سرعین، وجود دهها چشمه آبگرم معدنی و احداث صدها هتل و اقامتگاه مناسب در این منطقه جاذبه های لازم برای تشکیل اردوهای ورزشی در این منطقه را فراهم آورده است.

به گفته علی لطفعلی زاده مدرس رشته تربیت بدنی دانشگاههای اردبیل وضعیت آب و هوایی شهر سرعین یک دوپینگ طبیعی برای بدنسازی محسوب می شود و به ویژه در فصل تابستان آب و هوای خنک و تمیز آن در کنار ارتفاع مناسب از سطح دریا و امکانات اقامتی و گردشگری، سرعین را به منطقه ای استثنایی برای برگزاری اردوهای بدنسازی ورزشکاران تبدیل کرده است.

این ظرفیت ها مسئولان وقت استان اردبیل در سال 87 را بر آن داشت تا موضوع احداث کمپ ویژه تیم های ملی در سرعین را مطرح کنند. این طرح در جریان سفر استانی دولت وقت در سال 88 جزو مصوبات هیات دولت در استان اردبیل بود. اگر چه از آن زمان تاکنون اقداماتی از قبیل مطالعات اولیه و مکان یابی برای اجرایی شدن این طرح انجام شد اما سرعت اجرایی شدن طرح از شتاب مورد انتظار برخوردار نبوده است.

حالا با اختصاص زمین کعفی به این پروژه بزرگ ورزشی، هتلداران و دیگر اهالی شهرستان سرعین امیدوارند ایده احداث کمپ تیم های ملی در سرعین عملی شود و به رونق صنعت گردشگری منطقه کمک کند. سیفعلی موسی زاده صاحب یکی از هتلهای معروف سرعین گفت اگر کمپ تیم های ملی در سرعین راه اندازی شود ، حاضرم از بابت تبلیغات مجانی ناشی از اقامت بازیکنان تیم های معروف ، هتلم را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار بدهم.

برات شوقی از مربیان کاراته استان با یادآوری اینکه افزایش ارتباط مربیان استان با مربیان تراز اول کشوری باعث رشد ورزش استان می شود گفت: راه اندازی کمپ تیم های ملی در سرعین باعث افزایش حضور باشگاهها و مربیان معتبر ورزشی در استان می شود و می توان از این فرصت برای تدریس آنها در کارگاههای فشرده برای مربیان استان استفاده کرد و مربیان و ورزشکاران استان می توانند با تماشای تمرینات تیم های تراز اول کشور ، نکات زیادی را یاد بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار