مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 470 میلیارد تومان از سوی این اداره‌کل برای درمان بیمه‌شدگان استان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 28 October 2015
به گزارش تایناک مازندران  از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت مازندران، رسول ظفرمند به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی سلامت، اظهار کرد: این قانون از قوانین مترقی قانون اساسی است که با اجرای آن تمام افراد فاقد بیمه زیرپوشش بیمه درمان قرار می‌گیرند.
وی افزود: تمام اهداف و برنامه‌ریزی‌های‌مان در نظام سلامت باید در راستای تأمین و حفظ سلامت مردم باشد و در این راه باید برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و پیشگیری مدنظر قرار گیرد.
ظفرمند تصریح کرد: سلامتی و سلامت‌محوری به عنوان اولویت نخست دولت است و تشکیل سازمان بیمه سلامت یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور است که از اهداف تشکیل این سازمان می‌توان به عدالت‌محوری، ارتقای سطح کیفیت در ارائه خدمات، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای، بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد.
وی افزود: در حال حاضر حدود 54 درصد از جمعیت استان زیرپوشش صندوق‌های مختلف بیمه‌ای این اداره‌کل قرار دارند و به طور میانگین ماهیانه حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان جهت هزینه طرح پزشک خانواده شهری استان از سوی این اداره‌کل پرداخت می‌شود.
ظفرمند گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 470 میلیارد تومان از سوی این اداره‌کل برای درمان بیمه‌شدگان استان هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیرپوشش این اداره‌کل قرار دارند، تصریح کرد: حدود 95 درصد هزینه بستری روستاییان زیرپوشش این اداره‌کل با رعایت سیستم ارجاع پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه 3 هزار و 982 نفر از جمعیت بیماران خاص شامل بیماران کلیوی، دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و مبتلا به MS استان زیرپوشش این اداره‌کل قرار دارند، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک میلیارد تومان بابت هزینه درمان این افراد پرداخت شده است.
ظفرمند با اشاره به پوشش بیمه سلامت همگانی تمام هموطنان فاقد بیمه درمان توسط این سازمان، از ثبت‌نام بیش از 302 هزار نفر در سامانه بیمه سلامت در استان خبر داد.
وی افزود: تاکنون بیش از 296 هزار جلد دفترچه بیمه سلامت برای این افراد چاپ شده است و دولت با اجرای این طرح گام مهمی در راستای تحقق عدالت در حوزه سلامت برداشته است.
ظفرمند گفت: این طرح تا پوشش کامل بیمه درمان تمام هموطنان فاقد بیمه درمان ادامه دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار