رئیس مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز گفت: 20 هزار دانش‌آموز آمار مبدأ و مقصد ساکنان شهر شیراز را در هفته آینده رصد می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 27 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:قاسم حبیب آگهی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آمارگیری مبدا و مقصد شهروندان شیراز از طریق پرکردن 40 هزار پرسشنامه توسط خانواده و همسایگان این دانش آموزان از 11 تا 13 آبان ماه جاری به اجرا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: این پرسشنامه‌ها بدون نام است و مشخصاتی مانند نوع و تعداد خودروهای مورداستفاده، شیوه و ملزومات سفرهای درون‌شهری خانواده‌های شهروندان در آن قید می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز که در حاشیه نشست توجیهی مدیران مدارس این شهر با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، یادآور شد: طبق آمارگیری، جمعیت شیراز ارسال 90 حدود 1.5 میلیون نفر بوده است که با روند روزافزون جمعیت و مهاجرت‌ها تا 10 سال آینده شمار ساکنان آن به 1.5 برابر خواهد رسید.

وی افزود: ازآنجاکه جابه‌جایی چنین حجمی از جمعیت مستلزم برنامه‌ریزی‌هایی اصولی در زمینه ابعاد مختلف حمل‌ونقل و ترافیک درون‌شهری است، برای  تضمین آینده‌ای مطلوب در این زمینه داشتن اطلاعات دقیق از مکان و زمان و چگونگی سفرهای کنونی درون‌شهری شهروندان در شیراز می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

حبیب‌آگهی اظهار داشت: این آمارگیری در راستای قرارداد مطالعاتی 30 ماهه مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز که در فروردین‌ماه سال گذشته معاونت حمل‌ونقل شهرداری شیراز منعقدشده است، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده انجام می‌‌شود.

وی بابیان اینکه چنین آمارگیری‌هایی می‌تواند برای دانش‌آموزان نوعی فعالیت اجتماعی تلقی شود، ادامه داد: پردازش اطلاعات این آمارگیری به بیش از پنج ماه زمان نیاز دارد.  

این استاد بخش مهندسی عمران دانشگاه شیراز همچنین گفت: آمارگیری بعدی این مرکز در زمینه بار درون‌شهری خواهد بود.

وی اضافه کرد: آمارگیری‌های دیگری نیز در زمینه‌های دروازه‌ای با کمک پلیس راهور و پایانه‌های شیراز و دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر این شهر جزو برنامه‌های مرکز تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار