رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی، راه‌اندازی مرکز محاسبات پیشرفته براساس رایانش ابری دانشگاه صنعتی اراک را گامی مؤثر در جهت عملیاتی کردن تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ 09 March 2015

محسن نجفی، در مراسم راه‌اندازی این مرکز، گفت: این موقعیت، فرصتی جهت تبدیل علم به ثرورت است.

وی، تصریح کرد: تقویت مرکز محاسبات پیشرفته از لحاظ بروزسانی نرم‌افزارهای تخصصی توسط صنایع، در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی، با بیان اینکه در کل، کار گروهی و تیمی در کشور ضعیف است، افزود: باید به شدت از موازی‌کاری دوری کنیم، همچنین نباید خود را از سیستم زنجیره‌وار کار گروهی جدا کنیم تا در تولید علم مبتنی بر ثروت به موفقیت برسیم.

وی، تصریح کرد: دانشگاه‌های استان، مثل دانشگاه‌های اراک، تفرش و دانشگاه صنعتی اراک در راستای تولید ثروت، با همکاری استانداری مرکزی، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نجفی، افزود: راه‌اندازی استارتاپ‌ها، پارک فناوری، مراکز رشد و ساخت شتاب‌دهنده‌ها از جمله این اقدامات در دانشگاه‌ها هستند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی، در ادامه تأکید کرد: دانشگاه و صنایع نمی‌توانند موفق عمل کنند مگراینکه، هم‌افزایی را در قالب مجموعه سیستمی درک کنند.

وی، اظهار کرد:‌ ارتباط بین اجزا، توانمندی‌هایی ایجاد می‌کند که ده‌ها برابرِ جمع اجزا، کارایی دارد. باید ارتباط بین اجزا را افزایش دهیم تا شاهد هم‌افزایی و فعالیت تیمی باشیم.

"حامد دیلمی" معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی اراک نیز در این مراسم گفت: پژوهش، وظیفه ذاتی دانشگاه‌هاست اما، نباید به دلیل اهمیت پژوهش‌های کاربردی از پژوهش‌های بنیادی غافل شد.

دیلمی، به ارتباط بین دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: جهت بروزرسانی علوم و امکانات، حفظ این ارتباط ضروری است.

وی، با بیان اینکه همه پژوهش‌ها در دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود، افزود: بسیاری از پژوهش‌ها نیاز به انجام محاسبات پیچیده دارد و وظیفه دانشگاه صنعتی اراک، بسترسازی جهت تسریع در انجام پژوهش‌های کاربردی و مهندسی است.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی اراک، تصریح کرد: با توجه به توسعه روزافزون علوم، نیازهای مهندسی بیشتر و پیچیده‌تری در جامعه احساس می‌شود و مرکز محاسبات پیشرفته نیز با این دیدگاه راه‌اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار