سرپرست فرمانداری ویژه آمل آمادگی در مواقع بحران از لازمه‌های پدافند غیرعامل برشمرد و با اشاره به طغیانی بودن رودخانه هراز گفت: این رودخانه امسال دو بار طغیان کرد و موجب بروز خساراتی شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 26 October 2015
به گزاش تابناک مازندران ، احمد منفرد بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی شهرستان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، بابیان اینکه شهرستان آمل شاخص‌های منحصربه‌فردی رادار است که بسیاری از شهرستان ها فاقد این شاخص‌ها هستند، بیان داشت: جایگاه جغرافیایی، جاده هراز، رودخانه هراز، قله دماوند، دشت وسیع و مراتع بزرگ ییلاقی جنگلی جزو شاخص‌های شهرستان آمل است.
وی بابیان اینکه شهرستان آمل از سه استان کشور وسیع‌تر بوده است، بیان داشت: به لحاظ تاریخی خیلی شاخص هستیم چراکه شهرستان آمل پایتخت علویان بوده است.
سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اعلام اینکه صنعت شهرستان آمل با هیچ‌یک از شهرستان‌های استان قابل قیاس نیست، افزود:۴۷ درصد صنعت استان مازندران در شهرستان آمل وجود دارد.
منفرد با اشاره به قله دماوند، گفت: بیش از ۹۰ درصد ایرانیان اطلاع ندارند که قله دماوند در حوزه جغرافیایی شهرستان آمل احداث‌شده است و ما باید با تشکیل گروه‌های مردم نهاد دماوند را بیشتر به مردم بشناسانیم.
این مقام مسئول ادامه داد: از هر فرصتی باید برای شناساندن دماوند استفاده کنیم برای مثال می‌توانیم فدراسیون کوهنوردی در این به‌حق همکارهایی داشته باشیم.
وی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل، عنوان کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به به‌کارگیری سلاح نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
سرپرست فرمانداری ویژه آمل تصریح کرد: در دنیا ۴۴ مورد بلایایی طبیعی و غیرطبیعی داریم که بیش از ۳۰ مورد از این  در کشور ما اتفاق افتاده است.
احمد منفرد ادامه داد: استان مازندران جزو پنج استان کشور ازلحاظ حوادث و بلایای طبیعی بوده است و یکی از ویژگی‌های آمل این است که این شهرستان بر روی گسل زلزله  بوده است.
وی به زلزله منطقه سنگ‌چال و لاریجان در سال‌ها ۳۶ و ۶۱ اشاره و عنوان کرد: شهرستان آمل ازلحاظ حوادث غیرمترقبه در معرض حوادث قرارداد.
مقام عالی دولت در شهرستان آمل خاطرنشان کرد: جاده هراز یکی از مهم‌ترین جاده‌های مواصلاتی کشور بوده است که باید برای آملی‌ها یک فرصت تلقی گردد که امروز این جاده برای ما تبدیل به یک تهدید شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه آمل بیان داشت: رودخانه هراز در مواقعی شاهد طغیان این رودخانه هستیم که در سال جاری دو بار این رودخانه طغیان کرد و خساراتی به بار آورد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار