معاون جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همواره بخش کشاورزی به خصوص در استان کرمانشاه که 80 درصد مزارع دیم بوده متاثر از مخاطرات طبیعی است، لذا بیمه محصولات در موعد تعیین شده ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 26 October 2015
معاون جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همواره بخش کشاورزی به خصوص در استان کرمانشاه که ۸۰ درصد مزارع دیم بوده متاثر از مخاطرات طبیعی است، لذا بیمه محصولات در موعد تعیین شده ضرورت دارد.

افشین صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پرداخت غرامت خشکسالی از سوی دولت به کشاورزان کرمانشاهی که محصولات خود را بیمه نکرده بودند گفت: تا این لحظه و بنابر تصمیمات اتخاذ و اعلام شده، پرداخت خسارت به کسانی که محصولات خود را بیمه کرده اند صورت می گیرد اما تاکنون هیچ دستوری برای پرداخت خسارت به کسانی که محصولات خود را بیمه نکرده بودند داده نشده است.

وی افزود: برای پیگیری دریافت غرامت خشکسالی کشاورزان استان که محصولاتشان بیمه نشده بود چندین نامه از سوی مسئولین استان به دولت ارسال و خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم اما حقیقت این است که با حجم بالای خسارت خشکالی و منابع محدود مالی دولت، پرداخت این خسارت مقداری سخت به نظر می رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: کارکرد بیمه محصولات کشاورزی برای چنین روزی است  و مردم قطعا باید مزارع خود را در زمان تعیین شده بیمه کنند.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر در فصل پاییز بارش های خوبی داشته ایم و امسال نیز تاکنون همین رویه بوده است، گفت: متاسفانه علی رغم این بارش های چشمگیر پاییزی بارش های مناسبی را در ادامه فصل سرما و بهار نداشته ایم که خود باعث خشکسالی و خسارت به کشاورزان شده است.

صفوی تاکید کرد: با توجه به موارد ذکر شده، کشاورزان نباید تنها به این بارش ها اکتفا کرده و گول آن را بخورند و حتما باید اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خود کنند.

تا ۲ میلیون تومان به مزارع دیم و تا ۴میلیون تومان به مزارع آبی غرامت پرداخت می شود

وی با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی از امسال گفت: طی این طرح میزان تعهد صندوق بیمه کشاورزی، خسارت پرداختی به محصولات کشاورزی افزایش چشمگیری داشته و در مزارع دیم تا دو میلیون تومان و در مزارع آبی تا چهار میلیون تومان غرامت خشکسالی، سرمازدگی و... قابل پرداخت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: کشاورزان اقدام به بیمه همه محصولات خود اعم از گندم، جو، نخود، کلزا، چغندرقند و...کنند چرا که بخش کشاورزی همواره با مخاطرات طبیعی مواجه بوده است و استان ما نیز با توجه به اینکه ۸۰ درصد مزارع دیم دارد در معرض خطر بیشتری نسبت به این مخاطرات قرار دارد.

وی یادآور شد: کشاورزی همواره متاثر از مخاطرات طبیعی چون خشکسالی، سرمازدگی و... است، لذا ضرورت دارد کشاورزان برای کمک به اقتصاد خانوار خودشان مزرعه شان را بیمه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: شرایط بیمه کردن محصولات کشاورزی در کرمانشاه فراهم بوده و کارشناسان صندوق کشاورزی نیز در گوشه گوشه استان آماده خدمات رسانی به آنها در این زمینه هستند.

صفوی بر کشت هر چه سریعتر محصولات پاییزه نیز توسط کشاورزان کرمانشاهی تاکید کرد تا از بارش های موثر پاییزه بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار