امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد:
امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رسالت امام حسین(ع) بود.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 23 October 2015
همزمان با تاسوعای حسینی، علمای اهل سنت شهرستان مرزی تایباد در مراسم عزای امام حسین(ع) شرکت کردند.

بیش از 150 نفر از علمای برجسته و امام جماعت و مدیران حوزه‌های علمیه اهل سنت شهرستان مرزی تایباد در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مسجد ابوالفضلی شهرستان شرکت کردند.

مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت مسجد جامع احناف شهر تایباد با تبیین شخصیت امام حسین (ع) گفت: امام حسین(ع) شخصیتی است که همه آزادگان دنیا حتی کسانی که مسلمان نبوده‌اند از ایشان تاسی می‌کردند.

وی بیان کرد: گاندی می‌گوید من خط مشی خود را از امام حسین (ع) در مبارزه با انگلیس گرفته و درس آزادگی را از ایشان آموخته‌ام.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع احناف تایباد تصریح کرد: همه ما موظفیم که در دین اسلام انحرافی پیدا نشود و همچنین موظف به احیاء امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

مولوی حافظ جی، خطیب جمعه مسجد جامع احناف تایباد نیز در این مراسم اظهار داشت: محبت امام حسین (ع) در دل همه مسلمین جهان است و نمی‌شود شخصی مسلمان باشد و محبت امام حسین (ع) در دل او نباشد.

وی گفت: بالاترین کار ما ایجاد تفاهم بین مردم و بدترین کار این است که همدیگر را تکفیر کنیم و ما باید سیره امام حسین (ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

مولوی یعقوبی، امام جمعه سنگان نیز با استناد به کتب مهم اهل سنت مانند تاریخ طبری گفت: قیام امام حسین (ع) یک فرهنگ است و این فرهنگ برای همه جهانیان به ویژه مسلمانان تا قیامت ادامه دارد.

وی بیان کرد: خیلی از بزرگان اهل سنت لعنت بر یزد را لازم می‌دانند و امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت از جایگاه بسیار رفیع و والایی برخوردار است.

مولوی شیخ جامی امام جمعه خیر آباد نیز گفت: به هر گوشه‌ای از زندگی امام حسین(ع) رجوع شود برای ما مسلمانان اسوه هستند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت احترام خاصی برای امام حسین قائل هستند افزود: واقعه عاشورا درسی بزرگ از خودگذشتگی، ایثار و شهامت است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار