رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری از برپایی دومین نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران شهرستان ری در آستانه سال جدید در کاروانسرای تاریخی شاه عباسی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ 08 March 2015

امیرمسیب رحیم زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندان شهرستان ری در 30 غرفه و در رشته های مختلف همه روزه از ساعت 9 تا 21 تا پنجم فروردین ماه سال آینده برای بازدید علاقمندان به صنایع دستی بر پا شده است.

وی این آثار را شامل معرق، منبت، سفال، سرامیک، نقاشی روی شیشه، تراش روی شیشه، سرمه دوزی، دوخت های سنتی، احجام سنگی و چوبی، سراجی چرم، تراش سنگ های قیمتی ونیم قیمتی، هم جوشی شیشه، خرمهره سازی، قلم زنی ، نازک کاری چوب ، حجاری سنتی، مینا کاری و چاپ باتیک ، برشمرد.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی توانمندی های هنرمندان شهرستان و احیا و توسعه صنایع دستی سنتی و بومی ذکر کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی فعال در عرصه صنایع دستی و کاهش هزینه واسطه گری و دلالی در این حوزه و ارایه محصولات با قیمت های مناسب به مشتریان و شهروندان وگردشگران از دیگر اهداف مهم در برپایی این نمایشگاه است.

وی تاکید کرد: با توجه به استقبال 36 هزار نفری بازدید کنندگان از نمایشگاه صنایع دستی کاروانسرای شاه عباسی در سال گذشته ، برپایی این نمایشگاه برای دومین بار در دستور کار قرار گرفت و این امر نشانگر پیشرفت پتانسیل و توانمندی بالای هنرمندان این منطقه در زمینه هنرهای سنتی و بومی است.

رحیم زاده تصریح کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محل کاروانسرای شاه عباسی به دلیل موقعیت تجاری و مکانی (تاریخی بودن) و به دلیل واقع شدن در مسیر عبوری زایران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می تواند جاذبه فراوانی را برای گردشگران فراهم آورد.

*** تور یک روزه ری گردی از پنچم فروردین ماه آغاز می شود

دبیرستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی شهرستان ری در حوزه گردشگری همچنین از برپایی تورهای رایگان ری گردی خبر داد و گفت: این توربه صورت یک روزه و با همکاری شهرداری و اعضای ستاد از پنجم فروردین ماه سال آتی به مدت یک هفته از ساعت 8:30 تا 14 برگزار خواهد شد.

وی افزود: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امام زادگان واجب التعظیم ، بقعه بی بی شهربانو، بقعه بی بی زبیده ، تپه چشمه علی ، برج طغرل ، ابن بابویه ، مشاهیر مدفون در گورستان ابن بابویه ، برج نقاره خانه ، گنبد اینانج ، آتشکده ری ، تالاب عشق آباد از جمله آثار مذهبی و تاریخی است که در برنامه این تورها ، مورد بازدید علاقه مندان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

رحیم زاده با بیان اینکه در نوروز 93 تعداد 2 هزار نفر در قالب این تورها از مناطق تاریخی و بقاع متبرکه شهرستان ری بازدید کردند، اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود در ایام نوروز به تعداد بازدید کنندگان از اماکن تاریخی شهرستان افزوده شود.

رییس اداره میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی شهرستان ری ، هدف از برقراری این تورها را ترویج فرهنگ گردشگری وترغیب هموطنان در راستای بازدید از آثار و آشنایی با فرهنگ غنی و پربار ایران اسلامی به خصوص تاریخچه ری و به تبع آن فراهم کردن بسترهای مناسب برای یازدید گردشگران خارجی وترویج فرهنگ توریسم واکو توریسم ذکرکرد.

وی با بیان اینکه در نوروز93 بیش از 100 هزار نفر از آثار تاریخی و بقاع متبرکه شهرستان بطور آزاد (خارج از تورها) بازدید کردند، افزود: در واقع گردشگران سفیران خوبی برای معرفی آثار تاریخی هستند و با توجه به نظر سنجی های بعمل آمده این تعداد بازدید کننده درایام نوروز سال جدید شاهد 20 درصد افزایش بازدید کننده باشیم.

دبیرستاد هماهنگی خدمات سفرنوروزی شهرستان ری گفت: تعداد شش پایگاه اطلاع رسانی از سوی این اداره در مبادی ورودی شهرستان و میادین اصلی از جمله میدان هادی ساعی ، نماز و ضلع جنوبی وشرقی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و اتوبان تهران – قم شهر ری مستقرخواهد شد و دراین مکانها راهنمایان مجرب با توزیع بروشور، نقشه راهنمای گردشگری اماکن زیارتی و تاریخی، محل های اسکان (مدارس) و مکان های ضروری مسافرین و زایران اعم از داروخانه، درمانگاه ، بیمارستان و کلانتری ارایه خدمات می کنند.

رحیم زاده در خصوص بحث نظارت بر تاسیسات گردشگری در شهرستان اظهارداشت: در این خصوص از دو ماه گذشته دستورات لازم به تمامی رستوران های بین راهی، سفره خانه های سنتی، مراکز رفاهی و اماکن اقامتی و دفاتر خدماتی مسافرتی داده شده تا طبق موارد و ضوابط میراث فرهنگی فعالیت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا دریافت شکایت و احساس نارضایتی مردمی این اداره از طریق مراجع ذیصلاح موارد را پیگیری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار