مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین بازدید از همه اماکن و بنا‌های تاریخی، رایگان است.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ 18 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد ثابت اقلیدی افزود: هدف از نام‌گذاری و گرامی داشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آنها است.
بیش از سه هزار اثر تاریخی فارس ثبت ملی و ۱۳ اثر هم ثبت جهانی شده است.

وی افزود: همچنین امروز و فردا ، ۳۰ و ۳۱ فروردین در سراسر فارس برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود که رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید از مهمترین برنامه‌های این روز است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین، نشست بین‌المللی تخصصی، تقدیر از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی در تخت جمشید برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برگزاری پنل تخصصی تزئینات آجری در بنا‌های تاریخی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه سعدی ، گردهمایی ۳۰۰ نفر از همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی فارس با همکاری اداره‌کل آموزش‌ و پرورش در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی و رونمایی از نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز از مهم‌ترین برنامه‌های روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در استان فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار