مدیرکل اقتصادی و دارایی ایلام گفت: این استان در زمینه جلب و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی رتبه اول، در جذب رتبه دوم و در مجموع تحقق، جذب و اشتغال رتبه پنجم کشوری را دارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ 14 April 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید رشنوادی اظهار کرد: در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان ایلام توسط سه شرکت روسی در دهلران و مهران، چینی در ملکشاهی و ترکیه در شباب چرداول در مجموع ۲ میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار است.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور توسط دولت سیزدهم بعد از ۱۶ سال رکود، شکسته شد و حجم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اکنون به پنج میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار رسیده که در سال قبل سهم قابل ملاحظه‌ای از آن با رقم بیش از ۲ میلیارد دلار متلعق به استان ایلام است.

رشنوادی بیان کرد: تهیه و تدوین فاز دوم اطلس سرمایه‌گذاری خارجی در استان در دست اقدام است که با تهیه این اطلس سرمایه‌گذاران خارجی در اقصی نقاط دنیا به لایه‌های ظرفیت سرمایه‌گذاری استان ایلام دسترسی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از سال قبل شهرک‌های صنعتی ایلام پایلوت سرمایه‌گذاری کشور هستند، یادآور شد: پیگیری برای ایجاد مشوق‌های جدید خاص استان ایلام برای جلب و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در دست انجام است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام اضافه کرد: برگزاری سمینارهای تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام با حضور سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه از کشور چین از دیگر برنامه‌های امسال است.

وی در خصوص مزایای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان توضیح داد: یکی از مهمترین مزایای حضور سرمایه‌گذار خارجی عدم نیاز آنها به تسهیلات بانکی و کمک‌های دولتی است و تمامی سرمایه، تجهیزات، مواد اولیه و بازار فروش طرح از سوی خود سرمایه‌گذار تامین می‌شود.

رشنوادی افزود: اشتغالزایی برای افراد جویای کار بومی، ورود فناوری‌های روز دنیا به استان و تایید امنیت اقتصادی کشور و استان ایلام در دنیا از دیگر مزایای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی ادامه داد: سال جاری رایزنی برای حضور چند شرکت خارجی برای طرح‌هایی چون احداث هتل پنج ستاره، هتل بیمارستان و نمایشگاه دائمی در دست اقدام است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار