قابل توجه میراث فرهنگی استان؛
مناطقی طبیعی با جاذبه های دیدنی که علاقه مندان بسیاری را به سوی خود کشانده و در توسعه صنعت گردشگری می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 06 April 2024

تابناک ایلام ::بدون شک استان ایلام بخاطر داشتن جاذبه های گردشگری و مناطق طبیعی بکر مقصد بسیاری از گردشگران از جای جای کشور در ایام تعطیلات نوروزی می باشد.

مناطقی طبیعی با جاذبه های دیدنی که علاقه مندان بسیاری را به سوی خود کشانده و در توسعه صنعت گردشگری می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

لکن مهمترین مسئله و مشکلی که این مناطق دارند و امسال کاملا به چشم می آمد نبود زیرساخت های مناسب که مهمترین آنها راههای نامناسب دسترسی می باشد که گردشگران را اذیت و با مشکل مواجه می نمود.

جالب است بدانید اکثر این مناطق گردشگری و تفرجگاهها در روستاها واقع شده که می توان به عنوان نمونه به تنگه و امامزاده زید و تنگه زرانگوش در بدره، دریاچه دوقلو و آبشار ماهوته در آبدانان و .... اشاره کرد که نیازمند توجه جدی داشته و متولیان با توجیه اینکه صرف هزینه برای یک یا دو سفر گردشگران در سال مقرون به صرفه نیست بهانه خوبی نبوده چرا که روستاییان از این جاده ها استفاده و مدیران مربوطه با مجاب کردن بخشداران و فرمانداری‌ها جهت احداث و مرمت این مسیرها باعث رفاه حال اول روستاییان و سپس گردشگران خواهند شد که قطعا در آینده موجبات رونق صنعت گردشگری را فراهم خواهد آورد .

حال که تعطیلات نوروزی به پایان رسیده می طلبد ستاد خدمات سفر و در راس آن میراث فرهنگی و گردشگری مهمترین مشکلات موجود طی بهار امسال یعنی نبود راه دسترسی مناسب و عدم تابلوی راهنما در مسیرهای گردشگری و همچنین نبود سرویس بهداشتی را احصا و با برنامه ریزی صحیح و اصولی برای سالیان آتی مرتفع نماید./م
بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار