مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت : انتظار می رود که با حمایت ها و توجه بیشتر، زمینه تکمیل زنجیره تولید در جامعه عشایری با عنایت به شعار سال یا عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم" فراهم شود که به طور قطع جامعه عشایری می تواند نقش مهمی در راستای جهش تولید در کشور ایفا کنند.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷ 06 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ خانزادی بیان داشت : در راستای حمایت از تولیدات عشایری استان، طرح برندسازی و بسته بندی محصولات تولیدی عشایر توسط اتحادیه تعاونی‌های عشایری انجام شد و عشایر محصولات تولیدی خود را با نام و برند عشایر استان ایلام به مصرف کنندگان و بازارهای فروش عرضه کنند.

وی افزود : با همکاری بنیاد تعاون بسیج، محل سوله و انبارهای اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان-دهکده گردشگری عشایری با ظرفیت ۶۱ غرفه برای عرضه محصولات کشاورزی و عشایری راه اندازی و اولین مرحله نمایشگاه آن در سال ۱۴۰۲ برای عرضه به عموم مردم بازگشایی شد.

خانزادی ادامه داد : عشایر با افزایش تولید قالی و قالیچه و سایر محصولات دستباف و همچنین تولید محصولات صادراتی مانند پوست در افزایش درآمد ناشی از صادرات غیر نفتی نقش مهمی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد : استان ایلام نیز با دارا بودن مناطق بکر طبیعی و مراتع بسیار غنی و ارزشمند، آب و هوای چهارفصل و ریشه دار بودن زندگی عشایری و تولید دام و محصولات دامی، از ظرفیت بسیار بزرگی برای تقویت جامعه عشایری و در نهایت افزایش سطح تولیدات دامی، لبنی و صنایع دستی و به ویژه گوشت قرمز دارد و حمایت و توجه ویژه دولت در این حوزه، به طور قطع بستر ساز تقویت جامعه عشایری استان خواهد بود./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار