کد خبر: ۱۱۶۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸ 04 April 2024
تابناک خوزستان؛ سید احمد پورفرجی در نشست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی خوزستان که با حضور جمعی از نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، گفت: مردم شریف استان دین خود را در عرصه انتخابات ادا کردند و اکنون نوبت به نمایندگان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است که به مطالبات به حق مردم جامه عمل بپوشانند.

رییس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی خوزستان در خصوص استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های بومی افزود: خوزستان دارای ظرفیت‌های بالایی است اما این ظرفیت‌ها باید بیش از گذشته شناسایی و برای توسعه استان مورد استفاده قرار گیرد.
یکی دیگر از مسائلی که می تواند رضایتمندی مردم استان خوزستان را فراهم کند استفاده از ظرفیت نیروها و مدیران بومی استان است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مردم شریف این حوزه‌های انتخابیه، بر همدلی نمایندگان برای کمک به مجموعه دولت و رفع مشکلات مردم تاکید کرد.
مجتبی یوسفی افزود: هم‌اکنون عملکرد برخی از مسئولان کشور مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیست که باید به صورت جدی به این مسائل نگاه شود.
وی ادامه داد: خطا در هرجا و هر مسئولیتی که باشد باید مقابل آن ایستادگی کرده و با خاطیان برخورد لازم صورت گیرد، چرا که تداوم این خطاها و اشتباهات مسئولان به نظام آسیب وارد می کند.
وی گفت: خوزستان بی شک عقب افتادگی هایی دارد که باید برای جبران آن تلاش مضاعفی کنیم اما نباید مرتب نکات منفی از این استان برجسته شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد موضوع عدم تجربه و سابقه اجرایی برخی مدیران استان است؛ انتصاب مدیرانی که هیچ سابقه اجرایی ندارند اشتباه بزرگی است.
همچنین نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس دوزادهم گفت: اگر جلسات شورای ائتلاف انقلاب اسلامی با نمایندگان به صورت مستمر برگزار شود، بی شک بسیاری از مشکلات را می توانیم برطرف کنیم اما رسیدگی به مسائل باید به صورت تخصصی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سادات ابراهیمی افزود: باید به مسائلی نظیر اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و توسعه آزادراه‌های استان به صورت دقیق تمرکز کنیم و تنها به کلیات آن اکتفا نکنیم .
نماینده شادگان در مجلس دوازدهم نیز گفت: در شهرستان شادگان شاهد مشارکت بالای مردم شریف این منطقه بودیم که به نوعی منویات رهبر معظم انقلاب به خوبی محقق شد و به همین دلیل خدمت به مردم باید مضاعف باشد.
هاشم خنفری بیان کرد: برگزاری نشست‌های شورای ائتلاف برای هم افزایی و همفکری بیشتر اعضا و نمایندگان مجلس، ارزشمند و باید تداوم داشته باشد.
همچنین نماینده اندیمشک در مجلس دوازدهم گفت: تداخل مسئولیت‌ها در حوزه‌های اجرایی به استان آسیب زده است و هنوز در حد و حدود اقدامات دولت و نمایندگان با مشکل مواجه هستیم که رفع این مشکل نیازمند ارزیابی علمی از مشکلات کشور است.
جهانبخش قلاوند افزود: اکنون رشد و توسعه در کشور، هم نامتوازن و هم ناپیدا بوده و نابرابری در سطوح مدیریتی آشکار است .
وی بیان کرد: سیاستگذاری ها عامل اصلی مشکلات مدیریتی در استان و کشور است؛انحرافات در برنامه ها و اجرای قوانین و سیاست‌های عمومی باید به صورت جدی بررسی و میزان انحرافات نیز به دقت به صورت علمی بررسی شود.
نماینده آغاجاری و بهبهان هم گفت: اکنون نیاز است که مسایل کاربردی تر و موضوع محور باشند و مجموعه توانمندی های استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
محمدطلا مظلومی افزود: شورای ائتلاف شهرستان‌های آغاجری و بهبهان تاکنون برای رفع برخی مشکلات تلاش کردند اما تعامل آن ها با استان نیاز به تقویت دارد.
نماینده آغاجاری و بهبهان ادامه داد: نمی توان برای تمامی شهرستان ها نسخه واحد پیچید بلکه باید مشکلات شهرستان‌ها به صورت مجزا بررسی شود.
همچنین نماینده هویزه و دشت‌آزادگان گفت: نماینده در برابر یک ملت مسئول است به همین جهت نگاه ما در ابتدا باید ملی، بعد استانی و منطقه ای باشد.
مجید داغری افزود: اگر مسایل عامه کشور تامین شود ، بی شک مشکلات استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه نیز برطرف خواهد شد.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان شهادت جمعی از سرداران و سپاهیان را در حادثه حمله موشکی به سفارت ایران در سوریه را تبریک و تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که به زودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی پاسخ سختی را دریافت می کند.
محمد راضی‌جلالی افزود: تصویری که قصد داریم از خوزستان ارایه دهیم باید واقع‌بینانه باشد تا ظرفیت های استان برای جذب سرمایه گذاری به خوبی معرف شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: اکنون ۳۸ شاخص در حوزه امنیت سرمایه گذاری از سوی مجلس شورای اسلامی ارائه شده که از جمله ندارد آن می‌توان به نزاع خیابانی، تصادفات منجر به فوت و خیانت در امانت و موارد متعددی از این شاخص ها اشاره کرد.
وی بیان کرد: ما در شرایطی به سر می بریم که امکان سرمایه گذاری برای دولت به دلیل محدودیت‌های منابع وجود ندارد به‌ همین جهت باید فرصت های سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کنیم .
راضی جلالی تصریح کرد : در ماه های اخیر مکاتبات متعددی را با وزرا و رییس جمهور محترم داشتیم که در نهایت گره‌های در این میان وجود دارد که تنها به دست نمایندگان برطرف می شود.
وی اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در برهه کنونی یکی از ضرورت‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی و توسعه استان است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار