دامپزشکی اردبیل با ساماندهی 34 اکیپ به حال آماده باش است؛
همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و با توجه به ذبح دام در جلو و مسیر دستجات عزاداری، مساجد، حسینیه ها، تکایا، طرح نظارت بهداشتی بر لاشه دامهای قربانی و نذری با ساماندهی 34 اکیپ ثابت و سیار در قالب 52 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت در این ایام اجراء می شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 21 October 2015
همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و با توجه به ذبح دام در جلو و مسیر دستجات عزاداری، مساجد، حسینیه ها، تکایا، طرح نظارت بهداشتی بر لاشه دامهای قربانی و نذری با ساماندهی 34 اکیپ ثابت و سیار در قالب 52 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت در این ایام اجراء می شود.

تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در تاسوعا و عاشورا

به گزارش تابناک اردبیل، مدیر کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی این اداره کل با تعامل و همکاری سایر دستگاههای اجرائی استان من جمله ائمه جمعه و جماعات، استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و .... تمهیداتی را برای این مهم در نظر گرفته است.

دکتر صادق صالحی با اشاره به آماده باش اداره کل دامپزشکی و فعالیت عمومی کشتارگاه های استان و خدمات رسانی در روز تاسوعا و عاشورا به عموم عزاداران و سوگواران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توصیه کرد: به منظور جلوگیری از شیوع برخی بیماری های قابل انتقال بین دام و انسان و همچنین آلودگی های زیست محیطی و آثار سوء روحی و روانی ذبح دام در جامعه، حتی المقدور از کشتار دام در معابر عمومی خودداری نموده و در صورت ذبح، بلافاصله دام کشتار شده را جهت نظارت بهداشتی و آماده سازی لاشه سریعاً به کشتارگاه منتقل نمایند.

این مقام مسئول در دامپزشکی با بیان اینکه در این ایام میزان تقاضا برای تأمین فرآورده های خام دامی و گوشت قرمز و سفید افزایش می یابد از عموم مردم خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی و از مراکز معتبر و مورد تأیید دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید حتماً به تاریخ تولید، انقضاء، مهر بهداشتی دامپزشکی و لیبلی که بدین منظور اخیراً بر روی لاشه های دامی استحصالی از کشتارگاه ها الصاق می شود دقت لازم و کافی داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه این خدمات رایگان بوده و هیچگونه بهائی از همشهریان اخذ نمی شود افزود: ستاد اجرائی نظارت بر ذبح دام های نذری مستقر در اداره دامپزشکی استان با شماره تلفن های 1512 و 2-33355990 آماده هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سؤالات عموم شهروندان و آماده دریافت گزارشات مردمی است.

همچنین هم استانی ها می توانند با مشاهده موارد مشکوک در شهرستان ها مراتب را به ادارات دامپزشکی شهرستان ها گزارش نمایند.

دکتر صالحی با تأکید بر اینکه گزارشات مردمی موارد مشکوک در اسرع وقت رسیدگی و مراتب با تشکیل پرونده های قضایی به مراجع مرتبط ارجاع میگردند به مردم اطمینان داد گوشت قرمز و آلایش خوراکی موجود در بازار که ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی بوده و پس از عبور از چرخه نظارتی دامپزشکی وارد بازار مصرف می شوند از هر نظر کاملاً سالم و بهداشتی بوده و مردم می توانند با اطمینان نسبت به تهیه و مصرف آن اقدام نمایند.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان از ابتدای سالجاری بیش از 27 هزار مورد بازدید از 3000 مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده­ های خام­ دامی درسطح استان انجام شده و 141 متخلف حوزه سلامت وامنیت غذایی به مراجع قضایی ­معرفی شده اند.

وی همچنین از ضبط و معدوم سازی بیش از 40 تن فرآورده های خام دامی ناسالم ، غیربهداشتی و تاریخ منقضی در این مدت خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار