عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز گفت: به توجه به اینکه در دی‌ماه و بهمن ماه نامه‌هایی از وزارت کشور به ریاست شورای شهر اهواز رسیده است، چرا سایر اعضا شورا و عموم مردم از آن بی اطلاع هستند؟ و بر اساس مستندات قانونی تشکیل جلسات برکناری شهردار فاقد وجاهت قانونی است.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ 02 April 2024

تابناک خوزستان: سیاوش محمودی روز یکشنبه ۵ فروردین با اشاره به عملکرد شهرداری اهواز طی دو سال گذشته، اظهار کرد: برای بررسی عملکرد شهرداری‌ها بودجه را ملاک قرار خواهند داد، لذا رشد بودجه در شهرداری اهواز طی دو سال گذشته نسبت به تمام دوره های قبل قابل قیاس نیست.

وی افزود: در سال ۱۴٠٠ بودجه شهرداری اهواز ۳ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴٠۱ این رقم به ۶ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان رسید.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در سال ۱۴٠۲ بودجه شهرداری اهواز ۸ هزار و ۲٠٠ میلیارد بعلاوه ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، و در سال ۱۴٠۳ نیز این رقم به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است، که این روند رشد در تمام دورهای شهرداری و شوراها بی سابقه بوده است.

روند رشد بودجه شهرداری در ۲٠ سال گذشته بی سابقه بوده است

وی با بیان ایکنه از سال گذشته تاکنون بودجه شهرداری اهواز رشد ۷۳ درصدی داشته است، عنوان کرد: این روند رشد بودجه شهرداری در ۲٠ سال گذشته دوره شهرداری و شوراها وجود نداشته است.

محمودی عملکرد شهرداری و شورای شهر اهواز را در دو سال گذشته مثبت ارزابی کرده و تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در شورا و شهرداری اهواز انجام شده و انتظار می‌رود با ریل گذاری صورت گرفته با کمک همه مسئولین این مسیر رشد و توسعه را ادامه دهیم.

وی با اشاره به آسیب های تغییر شهردار اهواز با توجه به فرصت یکساله تا پایان شورای شهر، گفت: از ابتدای شورای ششم با نظر تمامی اعضا، مبنای خود را بر ثبات در مدیریت شهری قرار داده‌ایم که یکی از شرط های اصلی پیشرفت، توسعه شهری نیز می‌باشد.

برخی از اعضای شورا به دنبال بی ثباتی در مدیریت شهری هستند

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر به دنبال بی ثباتی در مدیریت شهری هستند، تشریح کرد: باتوجه به اینکه یک سال از عمر شورای شهر باقی مانده‌ است، حرکت به سمت تغییر شهردار به صلاح شهر، شهرداری و شورا نیست، زیرا فرایند انتخاب شهردار جدید پروسه سه ماهه دارد و در این مدت شهر با سرپرست اداره خواهد شد که بسیار مشکل زا و به تبع آن بی نظمی، بی انضباطی اداری مالی را در پی خواهد داشت.

وی گفت: در مدیریت شهری با سرپرست عمده پروژه ها متوقف می‌شوند، مجموعه شهرداری، مدیران و کارمندان منتظر انتخاب شهردار هستند که در این دوره شهر دچار رکود و عقب افتادگی خواهد شد که در گذشته نیز این موضوع را تجربه کرده‌ایم.

تشکیل جلسات رییس شورا با دستور کار برکناری شهردار فاقد وجاهت قانونی است 

محمودی به تشکیل جلسات برکناری شهردار توسط هیات رییسه شورا اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مستندات قانونی، تشکیل جلسات رییس شورا با دستور کار برکناری شهردار فاقد وجاهت قانونی است که برای تشکیل این جلسات، دستور کار، مستندات ارائه شده به اعضای شورا و فرایند قانونی اصل تشکیل جلسه انجام نشده است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: ایراداتی که در برگزاری این جلسات بوده و مستنداتی که باید به اعضا ارائه می‌شد را به فرمانداری و استانداری و سایر مسئولین استانی اعلام کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در شهریور ۱۴٠٠ سوابق و مدارک تحصیلی تمامی گزینه ها برای شهرداری اهواز از سوی کارگروه وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت، اگر برخی از اعضای شورا که منتخب مردم در شورای اسلامی شهر باشد اظهار بی اطلاعی از مدرک شهردار کند جای تاسف دارد.

محمودی با بیان اینکه در خصوص برکناری شهردار اهواز با وزارت کشور مکاتبات و استفساریه انجام شده است، گفت: وزارت کشور اعلام کرد اگر شهردار شرایط احراز را از دست داده است مستندات آن ارائه شود، اما تا امروز نیز هیچگونه مستنداتی توسط هیچ یک از اعضای شورای شهر به سایر اعضا و وزارت کشور ارائه نشده است، و به این دلیل برگزاری جلسات برکناری شهردار قانونی نیست زیرا دلیل و مستند قانونی مبنی بر اینکه شهردار شرایط احراز را از دست داده است برای ما روشن نیست.

وی افزود: نمیتوان خلاف واقع عمل کرد، اینکه شورای شهر امروز نمیتواند از طریق استیضاح شهردار را برکنار کند متوسل به عزل و برکناری شده که خلاف انصاف، حق و خلاف قانون است و باید مستندات قانونی داشته باشد و به دلایل مطرح شده فاقد وجاهت قانونی است.

چرا ریاست شورا نامه هایی که از وزارت کشور رسیده است را به اطلاع سایر اعضا و مردم نمی‌رساند؟

محمودی تصریح کرد: در خصوص محل سکونت شهردار اهواز نیز مقام عالی وزارت کشور به این موضوع پاسخ داده است اما چرا ریاست شورا نامه هایی که از وزارت کشور رسیده است را به عموم مردم نمیرساند و پنهان کاری میکند؟

وی ادامه داد: دو مرتبه در دی‌ماه و بهمن ماه نامه هایی از وزارت کشور به ریاست شورای شهر اهواز رسیده است، اما مردم و سایر اعضای شورای شهر از آن بی اطلاع هستند که به این دلایل در این جلسات برکناری شهردار شرکت نکرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار