کد خبر: ۱۱۶۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ 25 March 2024

فرماندار لنگرود با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۴ فرودین ماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۰۰ هزار گردشگر وارد شهرستان شده اند، گفت: پنج مجتمع اقامتی در شهرستان لنگرود داریم.
محمدرضا جلالی امروز، ۵ فروردین ماه در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به فرارسیدن بهار طبیعت و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شهرستان لنگرود میزبان گردشگرانی است که این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند.
وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود به سبب دارا بودن جاذبه های بی بدیل طبیعی یکی از مناطق زیبا و چشم نواز گردشگری گیلان به شمار می رود، گفت: گردشگرانی که به لنگرود سفر می کنند، از مواهب طبیعی و خدادادی این خطه بهره مند می شوند.
فرماندار لنگرود، با اشاره به تمهید مقدمات میزبانی از مسافران نوروزی در این شهرستان از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۲ جهت شناسایی نقط ضعف و قوت، تاکید کرد: شهرستان لنگرود برای حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور مهیاست.
جلالی با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۴ فرودین ماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۰۰ هزار گردشگر وارد شهرستان شده اند، خاطرنشان کرد: گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی رسمی و غیر رسمی و اضطراری اقامت دارند.
وی ضمن قدردانی از گردشگران به سبب عایت شئونات شرعی و عرفی ماه رمضان، اضافه کرد: در سطح شهرستان پنج مجتمع اقامتی با ۱۸۰۰ تخت داریم و لذا درصد قابل توجهی از گردشگران تحت پوشش این مجتمع ها قرار گرفتند.
فرماندار لنگرود، اراضی سرسبز شالیزاری و باغ های زیبای چای و مرکبات را از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان دانست و یادآور شد: منطقه چاف و چمخاله نیز به عنوان نگین گردشگری گیلان، پذیرای گردشگرانی است که می خواهند از موهبت دریا بهره مند شوند.
وی شهرستان لنگرود را دارای ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی دانست و گفت: علاوه بر جاذبه های طبیعی، این شهرستان از جاذبه های تاریخی همچون پل خشتی و منزل قدیمی منجم باشی و اماکن مذهبی و زیارتی نیز برخوردار است.
جلالی از صنایع دستی و غذاهای محلی لنگرود به عنوان جاذبه گردشگری یاد کرد و افزود: مراسم سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، شهید حسین املاکی روز پنجشنبه، ۹ فروردین ماه برگزار می شود و لذا از همه مردم و گردشگران دعوت می کنیم که در این مراسم معنوی حضور داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار