مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: در سال گذشته ۱۷۹ فضای آموزشی با ظرفیت ۱۰۵۲ کلاس درس به آموزش و پرورش استان کرمان تحویل شد که رتبه سوم تحویل مدارس احداثی در کشور را به دست آوردیم.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ 23 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، رضا هدایتی با اشاره به گزارش عملکرد نوسازی مدارس استان کرمان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سالی که گذشت تحویل تعداد ۱۷۹ فضای آموزشی با ظرفیت ۱۰۵۲ کلاس درس به آموزش و پرورش استان کرمان انجام شد که ضمن کسب رتبه سوم تحویل مدارس احداثی در کشور رکورد بی‌نظیر در عملکرد اداره‌کل نوسازی رقم خورد.

وی با اشاره به اجرای استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس از محل عوارض گاز اعلام کرد: در یک سال اخیر استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در استان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: یکی از افتخارات ما افتتاح دو فضای آموزشی و پرورشی بزرگ مقیاس کشور در استان کرمان به نام مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با زیربنایی بالغ بر ۶۰۰۰ مترمربع و مدرسه ۱۳ کلاسه شهدای دانش آموز حمله تروریستی ۱۳ دی ماه با زیربنای بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع بود که ۶۰ درصدر از اجرای پروژه در کمتر از ۴۰ روز انجام و در اربعین شهادت دانش‌آموزان به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین به تعمیرات اساسی بیش از ۱۵۰ مدرسه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، تحویل چهار خوابگاه دانش‌آموزی ۹۰ نفره هرکدام با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع در مدارس شبانه روزی استان، اجرای بیش از ۱۰ چمن مصنوعی در مدارس، اجرای بیش از ۳۵ هزار مترمربع ایزوگام و تحویل تعداد ۶۴۹ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۴۵ مدرسه استان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس استان کرمان، هدایتی از توزیع بیش از ۶۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و هنرستانی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این محموله تجهیزات شامل ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات رشته مکانیک، شش میلیارد تومان خرید کامپیوتر برای رشته‌های کامپیوتر و فنی هنرستان‌ها، خرید پنج میلیارد تومان تجهیزات رشته طراحی دوخت از قبیل چرخ خیاطی، اتو برقی و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان نیز برای سایر رشته‌های فنی، معدن، عکاسی، درودگری و سایر رشته‌های هنرستان‌ها بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در پایان ضمن تقدیر از مشارکت خیران مدرسه‌ساز در این امر خدا پسندانه، اظهار کرد: نیاز‌های فضای آموزشی از دیرباز با همت خیران در کنار اعتبارات دولتی برآورده شده و نهضت مدرسه‌سازی توسط خیران همچنان در استان کرمان تداوم دارد.

وی بیان کرد: تعهد خیران در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۱۱ میلیارد تومان بوده و همین مشارکت در سال ۱۴۰۱ مبلغی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان بود که ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار