مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به آمادگی پزشکی قانونی کرمانشاه برای ارائه خدمات در ایام نوروزی از افزایش مراجعات در پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 16 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، سلیم خانی با اشاره به افزایش مسافرت‌های نوروزی در پایان سال، اظهار کرد: هرساله در ایام نوروز تا ساعت یک بعد از ظهر در تمامی بخش‌ها از جمله معاینات پزشکی، آزمایشگاه و… ارائه خدمات از طریق نیروهای کشیک برقرار است.

وی به بکارگیری ۲ شیفت آنکال و در دسترس نیز اشاره کرد و افزود: همچنین علاوه بر ارائه خدمات حضوری و رسیدگی به مراجعات در ایام نوروز شیفت‌های در بخش آنکال به طور ۲۴ ساعته در دسترس خواهند بود که در کل نیروهای پزشکی قانونی در ایام نوروز در سه شیفت تقسیم بندی شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز مشکل در ایام عید و سفرهای نوروزی آمادگی لازم برای پوشش در تمامی بخش‌ها را خواهیم داشت.

خانی در ادامه به استقرار یک بخشی از نیروهای آنکال برای بخش دادپزشکی در آرامستان و بیمارستان طالقانی اشاره کرد و گفت: با این اقدامات برای تمامی مراجعات هم در بخش تصادفات سرپایی این بیمارستان هم فوتی‌های طبیعی در آرامستان برنامه لازم برای پوشش انجام گرفته است.

وی به روند افزایشی مراجعه به پزشکی قانونی در روزهای پایان سال اشاره و تاکید کرد: با توجه به افزایش میزان مسافرت‌ها در این ایام مراجعات به پزشکی قانونی روند رو به صعودی دارد اما این ارگان با آمادگی کافی مهیای رسیدگی و پاسخگویی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه عنوان کرد: طی یازده ماه گذشته به طور ماهانه میانگین چهار هزار در هر ماه مراجعه انجام گرفته و در ایام عید این این آمار به ویژه در روزهای پایان سال و ابتدای سال جدید افرایش پیدا خواهد کرد.

خانی همچنین با بیان اینکه در ایام عید تنها مراجعات معاینه برای نخستین بار و مصدومان تصادفات انجام می‌گیرد، گفت: بر همین اساس با توجه به اینکه در این ایام مسافران نوروزی غیر کرمانشاهی خواهیم داشت اولویت با موارد نام برده خواهد بود و از همشهریان تقاضا می‌شود غیر از مراجعات تصادفی و معاینات اولیه تا بعد از تعطیلات به پزشکی قانونی مراجعه نکنند.

وی مطرح کرد: در صورت وقوع هرگونه مشکل و پزشکی استان کرمانشاه آمادگی پوشش تا ۲۰۰ جسد را خواهد داشت اما به منظور انجام همزمان کارهای علمی نیازمند راه اندازی هرچه زودتر سوله بحران هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار