معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از انجام ۲۷۸۳ بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 15 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، دکتر عباس اسماعیلی عصر ۲۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گفته وی، در قالب این برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی و کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌های روده‌ای عفونی در تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

وی از انجام ۲۷۸۳ بازدید بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج نوروزی امسال تا به امروز خبر داد و افزود: در نوروز امسال کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در قالب ۱۷ تیم دو نفره، هر روز از ساعت ۸ تا ۲۱ مناطق تحت پوشش دانشگاه را به طور مداوم رصد می‌کنند.

اسماعیلی بیان کرد: در این بازدید‌ها ۲۷۱۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف توقیف و معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به انجام ۳۹۵۳ مورد سنجش عوامل محیطی نظیر یدسنجی، شوری سنجی، تست روغن مصرفی، سنجش pH و کنترل درجه حرارت با دستگاه‌های پرتابل در بازدید‌های مذکور اشاره کرد و گفت: رصد سلامت آب شرب و آب استخر‌های شنا توسط بازرسان دانشگاه از دیگر اقدامات کارشناسان در این طرح است که در این راستا ۱۴۵۳ مورد کلرسنجی و ۵۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی از سامانه‌ها و شبکه‌های آبرسانی انجام شد.

اسماعیلی با اشاره به این‌که تاکنون ۲۵ مورد رسیدگی به شکایات مردمی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سامانه رسیدگی به شکایات بهداشتی ۱۹۰ نیز برای ثبت گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی فعال است، همشهریان عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی با این سامانه تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار