کد خبر: ۱۱۵۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 13 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 23/12/1402 تقدیم حضور می گردد.


--------------------------------------------


فراجا یک نیروی مردم پایه و جامعه محور // تاکید استاندار مازندران بر همکاری تمامی واحدهای اجرایی و خدماتی با پلیس در طرح نوروزی 

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران گفت: در طرح نوروزی پلیس راه که با شعارآرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت با محوریت محورهای پر تردد استان آغاز شده است همکاری و مشارکت همه‌ دستگاه سازمان‌ها و یگان‌ها امدادی و خدماتی در کنار پلیس امری ضروری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، رزمایش آغازین طرح نورزی پلیس راه با حضور سردارسیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، استاندار مازندران، فرمانده انتظامی استان، سازمان های امدادی، انتظامی و خدمات رسان در ستاد انتظامی استان برگزار شد .

در این مراسم سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران با تبریک فرارسیدن ماه رمضان، گفت: مازندران در مقصد گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور تعطیلات نوروزی است و در این ایام که امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شد همه‌ دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در خدمت مردم عزیز استان و همچنین مسافران و گردشگران خواهند بود .

استاندارمازندران از آمادگی کامل همه دستگاه های اجرایی استان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: در طرح نوروزی پلیس که با شعارآرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت با محوریت محورهای پر تردد استان آغاز شده است همکاری و مشارکت همه‌ دستگاه سازمان‌ها و یگان‌ها امدادی و خدماتی در کنار پلیس امری ضروری است .

حسینی پور با اشاره به این که پلیس برای امنیت و آسایش هموطنان از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، اظهار داشت: اقدامات پلیس در واقع یک هنر است، هنر تصمیم گیری در لحظه و به هنگام با استفاده از اصل سرمایه دانش مهارت و تجربه .

وی با بیان این که فراجا یک نیروی مردم پایه و جامعه محور است اذعان داشت: پلیس در جمهوری اسلامی یکی از مردمی‌ترین پلیس جهان است و  مردم استان مازندران نیز در بالاترین سطح ممکن با خادمان خود در نیروی انتظامی همکاری خواهندکرد .

وی با قدردانی از حضور موثر کارکنان پلیس استان برای تامین امنیت شب چهارشنبه آخر سال که با همکاری دستگاه های انتظامی و امدادی با کمترین حادثه و تلفات برخوردار بوده است، گفت: انتظار مردم از پلیس برخورد قاطع با درصد بسیار معدود از افراد هنجارشکنی است که امنیت جاده‌ها و امنیت جانی مردم را به خطر می‌اندازند . 

وی با اشاره به همبستگی و توجه جدی همه مسئولان دستگاه های اجرایی و امنیت داستان به اجرای طرح های عملیاتی پلیس در طول سال آن را نشان همدلی بین مسولان برای برقراری امنیت مردم عزیز عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به همزمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان ساماندهی ترافیک و این که مردم بتوانند به موقع و با امنیت تمام از مبدا به مقصدشان برسند مهمترین دستاورد مسئولان در این ایام خواهد بود .

مقام عالی دولت در استان مازندران، با بیان این که ماموران پلیس راه و راهور استان انصافا سخت‌ترین و پرکارترین شرایط ماموریتی را دارند، بیان داشت: با همت ماموران پلیس راه و راهور، راهداری و دستگاه های امدادی و خدماتی آتش‌نشانی و همه‌ دستگاه‌های خدمات رسان شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات انسانی در طول سال جاری بوده ایم .

استاندار مازندران در خاتمه ابراز امید واری کرد: ارائه خدمات مطلوب و موردنیاز مردم در تعطیلات نوروزی که مصادف شده است با بهار قرآن، مورد توجه جدی و اهتمام همه مسئولان استانی و به خصوص پلیس و دستگاه های خدمات رسان خواهد بود تا شاهد آغاز سالی سرشار از امنیت و آرمش برای مردم عزیزمان باشیم .

* طرح نوروزی پلیس با هدف برقراری نظم و امنیت ترافیکی و خدمات جاده ای تسهیل سفر های نوروزی با همکاری واحدهای امداد جاده ای، راهداری و پلیس راه از 23 اسفندماه آغاز و تاپایان سفرهای نوروزی 1403 در استان ادامه خواهد شد .

--------------------------------------------

برخورد با تخلفات حادثه ساز در تعطيلات نوروزي 

سردار تيمور حسيني رييس پليس راهور کشور در رزمايش طرح نوروزي پليس در استان مازندران ، مديريت کنترل سرعت خودروها و برخورد با تخلفات رانندگي حادثه ساز در تعطيلات نوروزي را از اولويت هاي پليس راهنمايي و رانندگي کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،رييس پليس راهور کشور امروز به اتفاق سردار مومني رييس پليس راه فراجا، سردار حسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي مازندران و سيد محمد حسيني استاندار اين استان در رزمايش طرح نوروزي پليس در استان مازندران شرکت کرد.

وي در اين رزمايش با اشاره به اينکه تنها 5درصد از افراد جامعه با رانندگي پرخطر و عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي ،جان و مال ديگران را به خطر مي اندازند، گفت : برخورد با تخلفات حادثه ساز و مديريت سرعت خودروها از اولويت پليس راهنمايي و رانندگي کشور در تعطيلات نوروزي پيش رو با هدف افزايش امنيت ترافيک جاده اي و همچنين ترددهاي درون شهري در سراسر کشور مي باشد تا هموطنان عزيزمان بويژه 95 درصد از شهروندان قانونمدار بعد از يک سال تلاش و کوشش،اوقات خوشي را در نوروز سال جاري داشته باشند.

سردار حسيني از هماهنگي بين همه ارگانها و سازمانهاي دولتي جهت کنترل ترافيک و برقراري نظم و امنيت جاده اي خبر داد و افزود : با تقارن بهار طبيعت و بهار عبادت ، ترددهاي درون شهري و برون شهري برخلاف سالهاي قبل بوده و ترددهاي شبانه بويژه داخل شهرها افزايش خواهد يافت ،به همين دليل در سال جديد سياست کنترل ترافيکي متفاوتي را پيش رو خواهيم داشت.

اين مقام مسئول ، استان مازندران را يکي از مقاصد اصلي بسياري از هموطنان در تعطيلات نوروزي دانسته و در اين خصوص اذعان داشت: در تعطيلات نوروزي سه محور اصلي استان مازندران،محورهاي کندوان، هراز و فيروزکوه از پرترددترين محورهاي کشور بوده به همين دليل در اين مسيرها همه ارگانها با حضور پر رنگ خود و خدمات رساني به موقع علاوه بر پيشگيري از حوادث جاده اي در صورت بروز هرگونه رخدادي در کمترين فرصت ممکن در خدمت هموطنان خواهد بود.

سردار حسني در خاتمه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص" به حداقل رساندن حوادث و تلفات رانندگي" خاطرنشان کرد : همه ارگانها وظيفه داريم تا با ارائه بهترين خدمات حوادث رانندگي و تلفات ناشي از آن را به حداقل برسانيم و انشا الله مردم عزيز و شريف کشورمان نيز با رعايت سرعت مطمئنه و قوانين راهنمايي و رانندگي علاوه بر اينکه تعطيلات خوش و پر از خاطره اي را براي خود رقم مي زنند،ما را در رسيدن به اهدافمان نيز کمک کنند.

--------------------------------------------

کنترل غیر محسوس سرعت خودروها، محور ماموریت پلیس مازندران در سفرهای نوروزی

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان استان در رزمایش طرح امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی نوروزی، مهمترین محور ماموریت پلیس مازندران در سفرهای نوروزی را کنترل غیر محسوس سرعت خودروها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، رزمایش طرح امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی نوروزی با عنوان آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت امروز چهارشنبه با حضور رییس پلیس راهور فراجا ، رئیس پلیس راه فراجا، استاندار و اعضای شورای تامین مازندران در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران در شهرستان ساری برگزار شد.

سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در این مراسم شعار امسال رزمایش را آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت عنوان کرد و گفت: امسال روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی در جاده های مازندران خدمات مختلف ارایه می دهند.

وی با بیان این که طبق آمار رسمی امسال ۵۸۶ میلیون تردد برابر با هشت درصد تردد کل کشور در مازندران انجام شد که ۹ درصد بیشتر از سال گذشته است، ادامه داد: طبق بررسی و برآورد های کارشناسان در نوروز سال ۱۴۰۳ تردد و سفر نوروزی در ماه مبارک رمضان پنج درصد افزایش می یابد.

فرمانده انتظامی استان مازندران به وجود بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان اشاره کرد و بیان داشت: طبق آمار. سنی در نوروز سال ۱۴۰۲، یکهزار و ۲۱۷ نفر جانشان را در حوادث جاده‌ای از دست. آمدند که ۴۳ نفرشان در جاده های مازندران کشته شدند.

سردار مفخمی با ابراز امیدواری که در نوروز ۱۴۰۳ شاهد کاهش تلفات جاده ای کشور و مازندران باشیم، گفت: به همین دلیل افزایش حضور محسوس و غیر محسوس پلیس برای کنترل سرعت و امنیت سفر مردم برنامه ریزی شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران استفاده از دوربین های کنترل سرعت را از برنامه‌های پلیس عنوان کرد و گفت: همکاری مسافران و گردشگران در مسافرت های نوروزی با پلیس و نیروهای امنیتی و ترافیکی و امدادی مهم و ضروری است.

گفتنی است، همزمان با برگزاری رزمایش ترافیکی نوروزی، نیروهای خدمات رسان شامل پلیس راه، اورژانس، راهداران و جمعیت هلال احمر به جاده های اصلی مازندران اعزام شدند.

--------------------------------------------

رییس پلیس راهور فراجا:

رتبه بندی رانندگان طرحی برای پیشگیری از تصادفات / افزایش نرخ جریمه‌ها

سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا  از افزایش نرخ جریمه ها در سال جدید خبر داد و رتبه بندی رانندگان را از جمله طرح های راهور برای پیشگیری از تصادفات عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس،  سردار سید تیمور حسینی در جلسه شورای ترافیک مازندران با بیان اینکه 8 درصد از ترددهای کشور در استان مازندران صورت می‌گیرد، گقت: تردد در محورهای شمالی نظیر هراز، چالوس و سوادکوه فقط مختص ایام تعطیل نیست بلکه در همه ایام سال شاهد حجم تردد در این محورها هستیم.

رییس پلیس راهور فراجا  با بیان این که تقویت رده پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران جزو برنامه‌های فراجاست، ادامه داد: تقویت ناوگان خودرویی و موتوری پلیس راهور استان در سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد و تقویت ناوگان خودرویی جاده‌ای و موتور سیکلت‌ها از برنامه‌ها است.

وی با تاکید بر این که باید ابزارها و شیوه‌های خود را متحول و به روز کنیم، گفت: در سال آینده با استفاده از یک روشی باید بتوانیم بخش خصوصی را وارد کار کنیم و به عنوان بدنه اجرای کار مورد استفاده قرار دهیم.

سردار حسینی مؤلفه خودرو و جاده را در مدیریت ترافیک و پیشگیری از حوادث مؤثر خواند و گفت: نقش و سهم عامل انسانی در بروز این حوادث و یا پیشگیری از آن بسیار مهم است و اقدامات سلبی و تشویقی می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه اظهار داشت: در سال آینده نسبت به اخذ مجوز برای مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک دارای تجهیزات اقدام می‌شود تا در کنار پلیس بتوانند و به کارگیری تجهیزات نسبت به ارتقای توانمندی‌ها اقدام شود.

سردار حسینی افزایش نرخ جریمه‌ها را از دستور کارهای هیئت دولت بیان کرد و گفت: این مصوبه در کمیسیون عمومی تأیید شده است زیرا نرخ مجازات به گونه‌ای باشد که ارتکاب جرم مقرون به صرفه نباشد و این مساله امروز تعیین تکلیف می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات سلبی باید ابزارهای تشویقی نیز در دستور کار قرار گیرد و در این راستا نیز طرحی به عنوان رتبه‌بندی رانندگان تهیه شده استو  در این زمینه رانندگان خوب و یا گواهینامه‌های خوب رده‌بندی شده و کسانی که رتبه و یا گرید یک را در ارزیابی‌های رانندگی کسب کنند می‌توانند از امتیازات ویژه در استفاده از امکانات مختلف مثل بیمه نامه، عوارض سالیانه، مالیات، خدمات عمومی، فرهنگی و غیره بهره مند می‌شوند.

سردار حسینی خواستار راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در حاشیه راه‌ها برای تشویق مردم برای استراحت شد و با تاکید بر اینکه باید سرعت‌ها در رانندگی مدیریت شود، به تغییر الگوی سفر در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: اکنون الگوهای سفر به سمت ترددهای بیشتر در ساعات بعد از ظهر و شب می‌تواند امکان  خستگی و خواب آلودگی را بالا برد.

--------------------------------------------

کاهش تصادفات ناوگان مسافربری// جوانان 65 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی 

سردار حسن مؤمنی رییس پلیس راه راهور فراجا از کاهش تصادفات ناوگان مسافربری در کشور خبر داد و گفت: 65 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی بین سن 20 تا 30 سال هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار حسن مؤمنی در جلسه شورای ترافیک مازندران با بیان اینکه 65 درصد تلفات تصادفات بین سن 20 تا 30 سال هستند، این موضوع در تصادفات را از مسائل و مشکلات کشور دانست.

رییس پلیس راه راهور فراجا با بیان این که جایگزینی قشر جوان سخت است، افزود: متأسفانه شاهد از دست دادن جوانان زیادی در تصادفات هستیم.

وی از ارتقای پاسگاه پلیس راه قائمشهر خبر داد و در ادامه با بیان اینکه محور هراز و چالوس از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افز ود: ایجاد پاسگاه در محور چالوس انجام شد و در محور هراز نیز باید برنامه ریزی برای ساخت آن انجام شود.

سردار حسن مؤمنی از پیش بینی محدودیت‌هایی برای ایام نوروز در محور چالوس خبر داد و گفت: به رغم میل باطنی چاره‌ای جز اعمال محدودیت نداریم و امیدواریم با همکاری متولیان امر این ایام را سپری کنیم.

رییس پلیس راه راهور فراجا با عنوان اینکه تصادفات ناوگان مسافربری کاهش داشته است، افزود: باید مدیریت لازم برای کاهش تصادفات صورت گیرد.

--------------------------------------------

جانبازان و خانواده های شهدا، از منزلت بالايي در نزد خداوند متعال برخوردارند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان در حاشیه دیدار با خانواده شهیدان" چمنی" در شهرستان ساری، گفت: جانبازان و خانواده های شهدا، از منزلت بالايي در نزد خداوند متعال برخوردارند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور دلجویی از جانبازان و خانواده های معظم شهدا و به مناسبت روز گرامی داشت مقام شهدا، سرهنگ "حسین شریف پور" با خانواده شهیدان "محمدتقی و مهدی چمنی" در شهرستان ساری دیدار کرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران در حاشیه این دیدار ، گفت: خون پاك شهيدان موجب تداوم انقلاب است و نقش شهداء و خانواده شهداء در پيشبرد اهداف کشور بسیار مهم و اثرگذار است. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار