مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از۲ هزارو ۸۴۶ نفر از شاغلین بنگاه‌های اقتصادی آموزش مهارتی در مراکز جوار و بین کارگاهی ارایه شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 09 March 2024

تابناک خوزستان: شهرام ملایی هزاروندی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی مراکز جوار و بین کارگاهی در رشته‌های مختلف شامل الکترونیک، صنایع پوشاک، برق، متالوژی، مکانیک، بهداشت و ایمنی، صنایع دستی، صنایع خورو، فناوری اطلاعات، کنترل و ابراز دقیق و تاسیسات معادل ۳۹۳ هزارو ۷۵۹ نفر ساعت درطول سال جاری ارایه شد.

وی اظهار کرد: تعداد مراکز جوار و بین‌کارگاهی در خوزستان در حال حاضر به ۳۴ مرکز می رسد که مراکزی از قبیل پتروشیمی آبادان، مناطق نفتخیز جنوب، پوشینه زیبا پوش اروند، تعاونی زنان روستایی عقیلی، خیریه امام علی(ع)، شرکت ملی حفاری، شرکت فولادجنوب، بهزیستی، کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به اخذ مجوز تاسیس مرکز جوار اقدام کرده اند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با تاکید بر این که توسعه مراکز جوار کارگاهی از اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است ادامه داد: با راه اندازی این مراکز علاوه بر ارتقای مهارت نیروهای کار و کاهش هزینه‌های جانبی تولید، بستر استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر فراهم می‌شود.

وی افزود: به اعتقاد کارشناسان بازار کار، ایجاد این مراکز در توانمندسازی و بروزرسانی سطح مهارت نیروهای کار و بالا بردن بهره وری در بنگاه‌های اقتصادی اثرگذار است.

ملایی هزاروندی خاطر نشان کرد: مرکز جوارکارگاهی از لحاظ تجهیزات آموزشی مستقل از جریان خط تولید بوده و هر واحد به تنهایی یا چند واحد به اشتراک می توانند آن را اداره کنند ولی مرکز آموزش بین‌کارگاهی آموزشهای عملی آن در خط تولید واحد صنعتی انجام می‌شود.

۵۵ مرکز دولتی و یک هزار و ۳۵۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خوزستان وجود دارد که به ۱۹ گروه هدف آموزش مهارتی ارایه می‌دهند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار