یک وکیل خوب با مشاوره‌های حقوقی خود راهنمایی حرفه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی موکل خود است. این افراد قبل از انجام امور حقوقی باید با موکل خود قرارداد کتبی داشته باشند و سپس به دفاع از او در دادگاه اقدام کنند. برای آشنایی بیشتر با دلایل استخدام این وکلا با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 09 March 2024

5 دلیل برای استخدام وکیل ایرانی

IranianLawyer.co - وکالت جز مشاغل بسیار مهم است که به تخصص و دانش به‌روز در مورد قوانین موجود در هر کشوری نیاز دارد. به‌‌دلیل حساسیت وکالت، در زمان استخدام وکیل ایرانی حرفه‌ای و باتجربه باید نکات بسیاری را در نظر گرفت.

این افراد در ابتدا باید از تحصیلات آکادمیک در رشته حقوق برخوردار باشند. سپس در آزمون وکالت آن کشور پذیرفته ‌شوند و پروانه اشتغال به کار دریافت کنند. همچنین در رسیدگی به انواع پرونده‌های حقوقی دارای تجربه کافی باشند.

یک وکیل خوب با مشاوره‌های حقوقی خود راهنمایی حرفه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی موکل خود است. این افراد قبل از انجام امور حقوقی باید با موکل خود قرارداد کتبی داشته باشند و سپس به دفاع از او در دادگاه اقدام کنند. برای آشنایی بیشتر با دلایل استخدام این وکلا با ما همراه باشید.

چرا به وکیل ایرانی در خارج از کشور نیاز داریم؟

وکلای ایرانی مسئولیت‌های متفاوتی دارند و هر کدام از آن‌ها در یک یا چند زمینه‌ حقوقی، به‌صورت حرفه‌ای فعال هستند. برای یافتن بهترین وکلای ایرانی باید از تخصص، مهارت، دانش، تجربه، مجوز کار، فن بیان و بسیاری از ویژگی‌های دیگر آن‌ها اطلاع پیدا کنید. در این‌صورت، وکلای ایرانی قادر به حل تمامی مشکلات موکلین خود با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان خواهند بود. در ادامه به بررسی مهمترین دلایل استخدام آن‌ها می‌پردازیم.

ارائه راهکارها و توصیه‌های قانونی به موکلان

اولین دلیل استخدام یک وکیل ایرانی حرفه‌ای در خارج از کشور، مشاوره تخصصی آنان است. این افراد در زمینه تجارت، خانواده‌، مهاجرت، مالی، خرید مسکن و غیره دارای تخصص هستند. به‌همین دلیل راهنمای بسیار خوبی برای موکلان ایرانی در خارج از کشور محسوب می‌شوند.

این افراد راه‌کارهای قانونی را در زمینه تخصصی مربوطه می‌دانند و پرونده را با سرعت بیشتری پیش خواهند بود. راه‌حل‌هایی که وکلا به موکلین خود پیشنهاد می‌دهند، زیر نظر قانون و مقررات آن کشور است‌. بنابراین، احتمال شکست در پرونده حقوقی افراد کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

حضور در دادگاه همراه با موکل یا به جای او

در مواقعی که موکلین دارای شرایط لازم برای حضور در دادگاه نباشند، وکلای ایرانی از حقوق آنان دفاع خواهند کرد. این افراد موظف هستند که به عنوان نماینده موکل خود در محضر دادگاه حضور داشته باشند و با ارائه ادله محکم در راستای احقاق حقوق او تلاش کنند‌. مذاکره با قاضی در دادگاه از جمله دلایل مهم استخدام وکیل ایرانی در خارج از کشور است.

مذاکره با طرفین دعوی برای حل اختلافات

اگر یک ایرانی مقیم خارج از کشور با شریک یا یک فرد دیگر دچار اختلاف شود، برای حل این اختلافات وکلای ایرانی بهترین گزینه هستند‌؛ زیرا این افراد فن بیان قوی دارند و ارتباط موثری با طرف دعوی برقرار خواهند کرد. همچنین وکلای ایرانی دارای فرهنگ و زبان مشترک با افراد ایرانی ساکن خارج از کشور هستند.

بنابراین، آن‌ها درک بالایی از شرایط پیش‌آمده دارند و به دلیل اشتراک فرهنگی و زبانی راحت‌تر به ایرانیان کمک می‌کنند. همچنین زبان دوم این افراد نیز بسیار قوی است و مسائل حقوقی را به‌خوبی به موکل خود انتقال می‌دهند.

تنظیم نسخه پیش‌نویس‌ قراردادهای حقوقی و شکایت‌نامه

یکی دیگر از دلایل استخدام این وکلا، تهیه و تنظیم متن و مفاد قراردادها است. البته تنظیم پیش‌نویس شکایت‌نامه نیز از جمله وظایف وکیل ایرانی محسوب می‌شود. این افراد متخصص در امور حقوقی دارای قدرت نوشتاری و گفتاری قوی هستند و با متن انواع قرارداد‌ها آشنایی دارند. از این‌رو، به‌سرعت پرونده موکل خود را در جریان قانونی قرار خواهند داد و با مهارت سخنوری خود نظر قاضی را جلب می‌کنند.

یافتن شواهد و مدارک لازم برای اثبات حقانیت موکل و ارائه آن‌ها به دادگاه

وکلای ایرانی موظف هستند که شواهد و مدارک لازم برای اثبات بی‌گناهی موکل خود را بیابند. این افراد برای این کار ممکن ‌است با طرف دعاوی نیز وارد مذاکره شوند. ارائه شواهد و مدارک محکم به دادگاه، مهمترین عاملی است که موجب پیروزی موکلین در محاکم قضایی می‌شود‌.

بیشتر بخوانید:

https://www.tabnak.ir/fa/news/1214730/وکیل-ایرانی-توقیف-و%E2%80%8C-ضبط-دارایی%E2%80%8Cها-در-خارج-از-کشور

توجه داشته باشید که این مطلب راهنمایی عمومی برای انتخاب وکیل ایرانی است و نکات قانونی را پوشش نمی‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار