شهردار اشتهارد استان البرزبا بیان اینکه تنها سه دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین امدادی در اختیار داریم ، گفت : این درحالی است که چهارشهرک بزرگ صنعتی اطراف و ساکنان مناطق شهری و روستایی اشتهارد در مواقع بحران به خدمات تنها ایستگاه آتش نشانی منطقه نیاز دارند.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 09 March 2024

به گزارش «تابناک البرز» مهدی مهدوی نیا گفت: عدم تعریف ساختار اداری مناسب برای شهرداری اشتهارد و کمبود اعتبار سبب شده تا نتوانیم ماشین آلات مناسب و کافی و نیروی انسانی را برای آتش نشانی این شهر جذب کنیم .

وی ادامه داد: بارها برای ارتقای ساختار اداری شهرداری اشتهارد با مسوولان فرادستی مکاتبه شده اما راه به جایی نبرده است.

مهدوی نیا با بیان اینکه اکنون جمعیت شهر اشتهارد به واسطه مهاجر پذیری به حدود ۷۰ هزار نفر رسیده است، گفت : با تکمیل سه طرح بزرگ مسکن جوانی جمعیت، طرح نهضت ملی مسکن و انبوه سازی ، این جمعیت در سه سال آینده از ۲۵۰ هزار نفر فراتر می رود.

شهردار اشتهارد تاکید کرد: اگر به طور همزمان ۲ یا چند حادثه در اشتهارد رخ دهد نیروی امدادی کافی برای مهار آنها در اختیار نیست و تا رسیدن نیروهای امدادی از شهرهای دیگر میزان خسارات افزایش خواهد یافت.

وی به حادثه چند ماه پیش آتش سوزی گسترده کارخانه چرم دوزی استان قزوین در نزدیکی اشتهارد اشاره کرد و گفت : تیم های آتش نشانی اشتهارد چندین ساعت در این کارخانه به مهار آتش پرداختند و همزمان بیم آن می رفت حادثه دیگر در منطقه رخ ندهد چرا که نیروی امدادی در ایستگاه اشتهارد باقی نمانده بود.

شهردار اشتهارد اظهار کرد : به دلیل پایین بودن دایره اختیارات نمی توانیم از نیروهای انسانی غیررسمی یا حجمی برای فعالیت های آتش نشانی ، بخش حقوقی و سایر قسمت های اداری استفاده کنیم ضمن آنکه سطح ساختار اداری اشتهارد پایین است.

وی از مسوولان استان البرز خواست نسبت به ارتقای جایگاه شهرداری اشتهارد اقدام لازم به عمل آورند.

مهدوی نیا با اشاره به وجود سه شهرک صنعتی اشتهارد یک و ۲ و کوثر در شهرستان اشتهارد گفت: بار مالی این شهرکها برای شهرداری سنگین است اما در مقابل کمترین سهم را از محل ارزش افزوده به اشتهارد اختصاص داده اند.

وی یادآور شد: امسال حدود ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به اشتهارد اختصاص یافت که ناچیز بود.

شهرستان اشتهارد در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار