استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : پروژه‌ تولید کاغذ سنگی تا الان سه هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 08 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا بیان کرد :ایلام سال‌های سال، نگین تورم در کشور بود، نرخ تورم ایلام پس از سال‌ها، طی دو سال اخیر ۱۵ پله بهبود یافته است و واحدهای راکد زیادی به چرخه‌ی تولید بازگشتند.

وی افزود : در شش ماهه‌ی نخست سال جاری، نزدیک به یک هزار میلیارد ریال بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده‌ی مالیاتی به استان تزریق شده است و در شش ماهه‌ی دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق وارد استان می‌شود.

بهرام نیا ادامه داد : تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲، استان ایلام رتبه‌ی نخست کشور از نظر پرداخت تسهیلات ازدواج به نسبت متقاضیان در کشور را به خود اختصاص داده است و تا این مقطع تسهیلات به ۸۰ درصد متقاضیان پرداخت شده است.

وی مطرح کرد : یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول بیش از هفت کیلومتر است که فقط در این دولت ۱۰هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است و پس از ریزش بخشی از گالری(تونل مصنوعی بتنی)، با تمامی ظرفیت استان تلاش می‌شود در سفر رییس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار ایلام  با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن(پتروشیمیایی) اظهار داشت : خوراک پارک پلی‌پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود. با راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی در مهران ۲۵۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند که اخیرا تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه‌ی اجرای این پارک در کیش به امضا رسید.

وی تصریح کرد : استان ایلام در بحث پیکربندی رتبه نخست کشور، در بحث آغاز و آمادگی فرآیند انتخابات رتبه دوم و در بحث مشارکت در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفت که نتیجه اعتمادسازی مردم، تبیین و بیان دستاوردها، ولایت‌مداری و پای‌بندی مردم به نظام بود.

بهرام نیا یادآور شد : در حال حاضر ایلام نگین فرهنگی کشور است و سالیانه حدود ۱۰ میلیون نفر و فقط در اربعین امسال حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند و مهمان‌نواری مردم ایلام موجب شد روز به روز استقبال مردم از مرز مهران بیشتر شود و خاک پای زوار تویتای چشم ما باشد.

وی با بیان این‌که اربعین یک موهبت الهی برای استان ایلام بوده است ادامه داد : طی دو سال اخیر ۶۴ هزار میلیارد ریال اعتبار وارد استان شد که پنجاه هزار میلیارد ریال فقط صرف راه‌های منتهی به مهران شد که برای رفاه حال زوار، امسال ۸۶۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار