مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد :
مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خواستار تعیین شاخص مشارکت مردمی برای تخصیص اعتبارات به استان ها شد .
کد خبر: ۱۱۵۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 06 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام خاضع در همایش استانی نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی گفت: حضور باشکوه مردم کهگیلویه و بویراحمد در مناسبت‌های مختلف انقلاب اسلامی غرور آفرین بوده به گونه‌ای که با لحاظ جمعیت این استان، حضور نسبت به دیگر استان‌ها چشمگیر و همیشه صحنه‌هایی بی بدیل و همراهی بانظام و پیروی از منویات رهبری بوده است.
حجت الاسلام خاضع با اشاره به این نکته که معمولا متراکم‌ترین تصاویر منتشره در رسانه‌ها از مراسمات و مناسبت‌ها از کهگیلویه و بویراحمد است افزود: حضور در جنگ تحمیلی، حضور در انتخابات متعدد از جمله انتخابات اخیر، نشان داد که مردم ما حماسه ساز هستند.

مشارکت مردمی شاخصی برای تخصیص اعتبارات باشد

وی با اشاره به پای کار نظام بودن مردم این استان گفت: از مسئولین کشوری انتظار می‌رود نگاه بهتری به این استان داشته باشند و در بحث تخصیص اعتبارات این شاخص مشارکت در مناسبت‌ها را در نظر داشته باشند.

حجت الاسلام خاضع ضمن یاد از بزرگان استان که هم اکنون در قید حیات نیستند ادامه داد: در خصوص پای کار بودن مردم این استان شاهدیم که همه اقشار از بزرگان دینی و روحانیت تا اصناف مختلف و خبرنگاران و مردم همه در همه مناسبت‌ها و حتی مواردی مانند جنگ حضور بسیار فعال و چشمگیری داشته اند.

مشارکت مردمی شاخصی برای تخصیص اعتبارات باشد

وی با اشاره به ویژگی حضور همه اقشار در انقلاب، گفت: انقلاب ما نه با کودتا و نه با جنگ بلکه با حضور گسترده مردمی آن هم در تقابل با یک رژیم تا بن دندان مسلح و وابسته و مورد حمایت قدرت‌های استکباری پیروز شد. ضمن اینکه بعد از انقلاب هم، مردم در صحنه ماندند و امروز می‌بینیم که این انقلاب ریشه دوانده و قدرتمند شده است.

حجت الاسلام خاضع به دیگر ویژگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نقش پررنگتر مردم، پس از انقلاب بود.
وی مردم سالاری دینی را یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: رفراندوم نوع حکومت، تعیین خبرگان و تعیین قانون اساسی و پس از آن رفراندوم قانون اساسی از مهمترین موارد نقش آفرینی مردم پس از پیروزی انقلاب است.

مشارکت مردمی شاخصی برای تخصیص اعتبارات باشد

حجت الاسلام خاضع افزود: انتخاب نوع حکومت، تعیین خبرگان قانون اساسی و انتخابات متعدد به گونه‌ای که به طور متوسط هر سال یک انتخاب برگزارشده. همه با حضور مستقیم مردم بود و این اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که با اراده مستقیم مردم، این کشور را اداره می‌شود.
مدیر کل شورای تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موضوع تحریم‌ها که از ابتدای انقلاب توسط دشمن بر کشور تحمیل شد، تحمل، مقاومت و هوشمندی مردم بود که این تحریم‌ها و توطئه‌های متعدد را خنثی کرد.
حجت الاسلام خاضع ادامه داد: مردم ایران باعث اقتدار این کشور و نظام شدند و می‌بینیم که در سطح بین الملل، اقتدار ایران تعیین کننده و بازیگر مطرح هستیم.
وی گفت: همراهی مردم و مردی سازی قدرت باعث شده که عمق استراتژیک ایران فراتر از منطقه برود و امروز می‌بینیم که رژیم صهیونیستی در مرز‌های خود توسط جبهه مقاومت کاملا محاصره و زمین گیر شده است.
حجت الاسلام خاضع در پایان با اشاره به موفقیت‌های نظام به دلیل پای کار بودن و نقش آفرینی مردم اظهار داشت: انشاالله که این گستردگی مردمی در آینده باشکوه‌تر تداوم داشته باشد.

لازم به توضیح است همایش استانی نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی با محور‌های، نقش مردم در تکوین و استمرار انقلاب اسلامی، بررسی ابعاد و آثار نقش آفرینی اقشار گوناگون در اقتدار و امنیت و رشد و پیشرفت کشور، بررسی راهکار‌های تقویت حضور مردم در مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی برگزار شد که در این مراسم از فعالان مردمی در برگزاری مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار