مراسم روز درختکاری، امروز ۱۵ اسفندماه، با حضور مسئولین شهرستان در بزرگراه خلیج فارس روبروی کلانتری شماره ۱۳ رفسنجان با کاشت درختانی از نوع زیتون و کاج برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 05 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، امام جمعه رفسنحان در این آیین اظهار کرد: در تمام کتب دینی و غیردینی کاشت درخت و نگهداری از آن همواره حائز اهمیت بوده است، به طور کلی درختان، جزئی از منابع طبیعی و ملی هر کشوری به شمار می‌روند و متعلق به محیط‌زیستی هستند که همه افراد در آن زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: طبیعت مخصوصاً زمین در آموزه‌های دینی حکم مادر دارد و در قرآن هم آمده است که اگر از مادر یک‌بار متولد می‌شوید از زمین دو بار متولد می‌شوید.

وی با تأکید بر اینکه مراقب منابع طبیعی و محیط زیست باشیم و مراقبت از آن در رأس امور قرار گیرد، افزود: باید از منابع طبیعی به عنوان یک میراث ارزشمند بهره‌گیری کرد لذا یکی از صدقات جاریه پس از فرزند خوب و کتاب مفید علمی؛ کاشت درخت است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، حجت الاسلام عسکری امام جمعه، رضایی فرماندار، انارکی محمدی منتخب مردم رفسنحان و انار در مجلس، کهنوجی شهردار، رحیمی رییس شورای شهر به همراه اعضای این شورا، حسن‌شاهی رئیس اداره منابع طبیعی، درتاج رئیس صمت، بهجت بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان درختانی از نوع زیتون و کاج را در زمین نشاندند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار