در هفته منابع طبیعی
رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس یک میلیون اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 04 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، عبدالعلی جلیلیان، امروز(۱۴ اسفند) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مراسم نمادین روز درختکاری، از ساعت ۹:۳۰ فردا(۱۵ اسفند) همزمان با سراسر کشور و با حضور گروه های مردمی و دوستداران منابع طبیعی در شهرک صنعتی زاگرس واقع در بزرگراه کرمانشاه-بیستون برگزار و ۱۴۰۳ اصله نهال غرس خواهد شد.

جلیلیان گفت: در مجموع در هفته منابع طبیعی حدود یک میلیون اصله نهال شامل گونه های مختلف گرمسیری و سردسیری در سراسر استان توسط گروه های مردم نهاد، ارگان های نظامی و انتظامی و... غرس خواهد شد.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون اصله نهال در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش بینی می شود تا آخر سال در مجموع دو میلیون اصله نهال دیگر در استان کاشته شود که یک میلیون اصله آن در هفته منابع طبیعی توسط گروه های مردمی و ارگانهای نظامی و انتظامی غرس خواهد شد و یک میلیون اصله دیگر نیز در قالب اجرای طرح زراعت چوب ظرف مدت باقیمانده تا آخر سال کاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجموع نهال های کاشته شده در استان کرمانشاه تا آخر سال به پنج میلیون اصله خواهد رسید.

جلیلیان در ادامه با بیان اینکه امسال قریب سه میلیون اصله نهال در نهالستان های دولتی استان تولید شده، گفت: امسال همچنین ۵۰۰ هزار اصله نهال توسط ارگانهای نظامی و انتظامی استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه امسال در قالب اجرای طرح احیاء و غنی سازی جنگل‌ها با بذر نیز در مجموع ۵۰۰ هزار اصله نهال به منابع طبیعی استان اضافه شده، ادامه داد: در قالب طرح توسعه باغات دیم و جنگلکاری اقتصادی هم یک میلیون اصله نهال در استان تولید شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار