استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: مسئله انتخابات ورای از سلایق سیاسی افراد است و باید از دریچه منافع ملی به آن نگاه کرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸ 01 March 2024
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در برنامه زنده «رو در رو با استاندار» رادیو یزد، با اشاره به تمهیدات برگزاری باشکوه انتخابات یازدهم اسفندماه اظهار کرد: با توجه به راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب تدابیر لازم برای تامین امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات اندیشیده شده است.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص اهداف بازدیدهای سرزده از ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان توضیح داد: به منظور تقدیر از کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده‌اند و به عنوان نمونه از چند ستاد بازدید به عمل آمد.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه در این سلسله دیدارها از ستاد نامزدهایی با سلایق سیاسی مختلف بازدید شد، تصریح کرد: هرچند به دلیل کمبود وقت فرصت سرکشی از تمامی ستادها وجود نداشت اما این بازدیدها تمامی طیف‌های سیاسی و نامزدهای مستقل را شامل شد.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: با همکاری اداره کل راهداری، معاونت عمرانی و ستاد مدیریت بحران استان تمامی تمهیدات لازم برای تسهیل تردد در محورهای مواصلاتی استان و پیشگیری از ایجاد مشکل در فرآیند انتخابات با توجه به شرایط جوی اتخاذ شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در استان یزد ۳ نامزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری وجود دارد و مردم در کنار رای به نامزدهای مجلس شورای اسلامی در فرایند این انتخابات نیز شرکت خواهند کرد.
 
فاطمی با بیان اینکه در انتخابات این دوره نیازی به ارائه شناسنامه برای اخذ رای وجود ندارد، گفت:  انتخابات در استان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود و جهت احراز هویت رای دهندگان ارائه یک مدرک معتبر شناسایی مانند کارت ملی، گواهینامه و... کفایت خواهد کرد.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تردید برخی از مردم برای شرکت در انتخابات، گفت: انتخابات ضمن تولید اقتدار و امنیت ملی، در حکم سنگری برای کشور در مقابل تهدیدات دشمنان است و در صورت شکستن این سنگر تهدیدات افزایش خواهد یافت.
 
استاندار یزد انتخابات را مهمترین و معتبرترین مصداق حضور مردم در دفاع از کیان ملی دانست و افزود: یقینا به واسطه تضعیف این حضور، دشمنان کشور جسورتر و با وضع تحریم‌های بیشتر حل مشکلات مردم نیز دشوارتر می‌شود.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد بهترین مصداق جمهوریت نظام را حضور مردم پای صندوق‌های رای عنوان کرد و یادآور شد: مسئله انتخابات ورای از سلایق سیاسی افراد است و باید از دریچه منافع ملی به آن نگاه کرد.
 
وی با اشاره به اقدام ارزشمند مجموعه صدا و سیما در برگزاری مناظره‌های انتخاباتی، گفت: برای اولین بار در این انتخابات فرصت های برابر، عادلانه و ارزان تر برای تمامی نامزدها از سوی رسانه ملی ایجاد شد که اقدامی اثرگذار و قابل تقدیر است.
 
فاطمی به برگزاری جلسات تبیینی مختلف با محوریت مجموعه سپاه و بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، معاونت سیاسی استانداری و گروه‌های مردمی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم محصول تمام این اقدامات حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات باشد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چرایی عدم تعطیلی دستگاه‌های استان به دلیل بارش برف و برودت هوا توضیح داد: همواره معتقدیم جمعه‌ها و تعطیلات فقط مخصوص مردم بوده و در مسیر انجام وظیفه مسئولان تعطیلی وجود ندارد؛ لذا در خصوص تعطیلی دستگاه‌ها سختگیرانه عمل می‌شود.
 
استاندار یزد در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس چه تاثیر مستقیمی بر آبادانی حوزه انتخابیه خود دارند، اظهار داشت: مجلس مهمترین رکن برنامه‌ریزی و ریل گذاری در کشور است و علاوه بر ارائه طرح و نظارت بر اجرای قوانین، تمامی لوایح دولت نیز توسط مجلس به تصویب می‌رسد.
 
وی در پاسخ به این سوال که مجلس دوازدهم چه ویژگی‌های مهمی باید داشته باشد گفت: این دوره از مجلس باید همانند مجلس قبلی انقلابی عمل کرده اما نقاط ضعف آن را ترمیم کند و از طرفی نمایندگان جدید در ترازی بالاتر از مجلس یازدهم نقش آفرینی کنند.
فاطمی با اشاره به کاهش نسبی تخلفات انتخاباتی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، تصریح کرد: موارد تخلف در کمیته رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با حضور نماینده دستگاه قضایی و ستاد انتخابات استان بررسی و در صورت احراز، اعمال قانون خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت پخش زنده و مستقیم فرایند شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان به طور متناوب و در ساعت مشخص از رسانه ملی خبر داد.
 
استاندار یزد در پایان با دعوت از مردم استان برای حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: بدون تردید مردم استان بار دیگر با حضور حداکثری و باشکوه خود در بالاترین رتبه مشارکت در انتخابات قرار خواهند گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار