در میان افراد جامعه انگیزه‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود فرد علاقمند باشد که درآمد خود را کمتر یا بیشتر از میزان واقعی اعلام کند یا در مورد سرمایه‌گذاری‌های خود اغراق کند.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 26 February 2024

خبرگزاری تابناک-یادداشت-حمید حیدریان: میان حکومت‌ها هم این مسئله رواج دارد متاسفانه کشور ما در بین ۱۸۰ کشور در جایگاه ۱۴۹ از نظر شفافیت اقتصادی قرار گرفته است.

هر چند تلاش‌هایی مانند قانون حمایت از گزارشگران فساد در راه افزایش شفافیت برداشته شده است اما هنوز فاصله ما تا شفافیت مقبول بسیار زیاد است.

شفافیت خصوصا در اقتصاد ارتباط بسیار نزدیکی با زندگی عادی شهروندان دارد با توجه به وجود پایگاههای اطلاعاتی هنوز دهک‌بندی صحیح و عادلانه اعلام نشده است.

هر اقتصاددانی برای توانایی رصد وضعیت اقتصادی و برنامه‌ریزی در جهت اصلی‌ترین هدف اقتصاد که تجهیز منابع محدود است به شفافیت احتیاج دارد.

با شفافیت کشف قیمت واقعی و حذف رانت‌های اطلاعاتی و تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در دسترس خواهد بود.

یکی از موثرترین روش‌های تنظیم اقتصاد ایجاد شفافیت است با شفافیت می‌توان بودجه مناسب برای کشور تهیه کرد با شفافیت می‌توان مالیات عادلانه تصویب کرد و قراردادهای اقتصادی به نفع ملت بست.

با شفافیت مالی می توان اهداف قانون مبارزه با پولشویی را محقق کرد و وضع به وجود آمدن شرکت‌های صوری و آنها که منابع عظیم ملت را برای خودشان و اهداف خودشان می خواهند مبارزه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار