رئیس کمیته امداد شهرستان نکا گفت: این نهاد در شهرستان نکا در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان بصورت نقدی و کالا برای نیازمندان هزینه کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 25 February 2024

به گزارش تابناک مازندران، رمضان حسینی در سخنرانی نماز جمعه شهرستان نکا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به بیان عملکرد ۱۱ ماهه کمیته امداد شهرستان نکا در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

 

عملکرد ۱۲۶ میلیارد تومانی کمیته امداد نکا در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲  

وی، توجه ویژه به نیازهای معیشتی مددجویان در راستای کاهش فقر مطلق، توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان با تاکید بر ایجاد و توسعه‌ی اشتغال دانش‌بنیان، پایدارسازی مشاغل و افزایش درآمد طرح‌های اشتغال، خودکفا شدن و خروج ۲۱۰ خانوار اشتغال پایدار، استقرار نظام نیازسنجی و اولویت‌بندی، توجه ویژه به ارائه خدمت معوض به جای بلاعوض، گسترش هم‌افزایی خدمات حمایتی و برقراری تعامل سازنده با دستگاه‌ها، موسسات و گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری، شناسایی برون‌سپاری خدمات و واگذاری امور تصدی‌گری، صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف، مدیریت بر هزینه، افزایش هم‌افزایی، کارایی و اثربخشی، جلب اعتماد با عملکرد خوب، دقیق و شفاف مالی و اطلاع‌رسانی فراگیر به عموم مردم را از مهمترین اهداف و برنامه‌های کمیته امداد برشمرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا با بیان اینکه، این نهاد مورد وثوق مردم و مقام عظمای ولایت، معتمدین، خیرین، و آحاد ملت ایران است، گفت: بر همین اساس کمیته امداد آمادگی دارد تا کمک‌های شما مردم مومن را دریافت کند و با حضور خود شما به دست افراد نیازمند برساند.

حسینی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع و اخلاق‌مداری و ارائه خدمت بی‌منت جزو وظیفه‌ی ذاتی کمیته امداد است و این نهاد از سوی مراجع نظارتی، درون و برون سازمانی، دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی مفید راهبر و دفتر نظارت مستقیما تحت نظر و رصد قرار دارد.

وی گفت: کمیته امداد شهرستان نکا دارای ۲۹ مرکز نیکوکاری است که کار این مراکز ارائه خدمت بی‌منت به افراد نیازمند چه مددجو و چه غیرمددجو است که تسریع و تسهیل در کار خدمت دارد.

رئیس کمیته امداد نکا با بیان اینکه، در شهرستان نکا ۳۵۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ۷۰درصد مدجویان در روستا و ۳۰ درصد در شهر سکونت دارند، گفت: در مجموع تعداد ۱۵۰ بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر، ۸۵۰ دانش‌آموز و دانشجو، ۷۰۰ یتیم و محسنین و دارای ۳۶۵۰ نفر حامی داریم.

حسینی گفت: به‌طور میانگین هر ماهه در شهرستان نکا به کمک مردم ۱۹۰ میلیون تومان صدقه از صندوق صدقات جمع‌آوری می‌شود که همه این ۱۹۰ میلیون ماهیانه برای افراد نیازمند شهرستان در قالب؛ رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج، تهیه‌ی جهیزیه، تهیه‌ی لوازم ضروری زندگی، هدیه‌ی داماد، ساخت و تأمیر مسکن و... هزینه می‌شود.

وی گفت: کمیته امداد در هر ماه به افراد تحت پوشش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری می‌دهد که به خانواده‌ی یک نفره ۷۷۰هزار تومان، ۲ نفره ۱میلیون و ۹۰هزار تومان، ۳نفره ۱ میلیون و ۵۰۰هزار تومان، ۴نفره ۲میلیون تومان و ۵ نفر و به بالا ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

 

عملکرد ۱۲۶ میلیارد تومانی کمیته امداد نکا در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲  



رئیس کمیته امداد شهرستان نکا گفت: در برنامه‌ی قرض ماندگار و سپرده‌گذاری با توجه به اینکه، مراجعات به کمیته امداد زیاد است و تعداد افراد نیازمند زیاد و مشکلات زیاد است، کمیته امداد به تنهائی نمی‌تواند کل مشکلات را حل کند، بنابراین نیازمند افراد خیر بصورت پرداخت بلاعوض و سپرده‌گذاری مدت‌دار آنهاست.

حسینی گفت: در برنامه‌ی قرض ماندگار ما یک مبالغی را بصورت بلاعوض از خیرین دریافت می‌کنیم که این مبلغ با هم افزایی ۲۰۰ درصدی توسط کمیته امداد ۳ برابر می‌شود و ما به افراد نیازمند وام کارگشایی جهت خرید جهیزیه، لوازم ضروری زندگی،درمان و... پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر در کمیته امداد نکا قریب به ۲۰۰ خانوار مستاجر داریم گفت: برخی از مددجویان زمین و خانه ندارند و مشکل دارند که اگر خیری به کمیته امداد زمین اهدا کند ما در احداث مسکن بصورت وام و بلاعوض این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیته امداد نکا بیان کرد: چشمان منتظر ایتام، محسنین و نیازمندان در شروع سال جدید منتظر کمک‌های شما هست و ما انتظار داریم که در برنامه‌ی جشن احسان و نیکوکاری که صندوق صدقات در سطح شهر یا در بیرون مصلی گذاشته می‌شود، کمک کنید.

 

عملکرد ۱۲۶ میلیارد تومانی کمیته امداد نکا در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲  

حسینی در بخش دوم به بیان عملکرد یازده ماهه کمیته امداد شهرستان نکا پرداخت و گفت: درآمد این نهاد در شهرستان نکا در بخش زکات ۳۸میلیارد ریال، در بخش صدقات از صندوق صدقات ۲۱میلیارد ریال، در بخش اکرام ایتام و محسنین ۳۷میلیارد ریال، در بخش مبتنی بر نیاز ۲۸میلیارد ریال، در بخش مراکز نیکوکاری ۱۳۶میلیارد ریال است که همه‌ی این درآمدها به نیازمندان شهرستان پرداخت شده است.

وی گفت: در برنامه‌ی «قرض ماندگار» نیز قریب به ۳۰۰میلیون تومان جمع‌آوری کردیم که با هم‌افزایی ۲۰۰درصدی کمیته امداد ۶۰۰میلیون تومان شد که جمعا ۹۰۰میلیون تومان وام به افراد نیازمند پرداخت کردیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا با بیان اینکه، یکی از رویکردهای کمیته امداد، «پرداخت وام اشتغال» است، به ۳۳۰ خانوار به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال وام اشتغال پرداخت نمودیم و به ۴۳۰ نفر مبلغ ۸۵میلیارد ریال «وام قرض‌الحسنه و ودیعه مسکن»، به ۴۶۰ دانش‌آموز و دانشجو جهت «کمک هزینه‌ی تحصیل، شهریه و امورات فرهنگی» مبلغ ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، به ۲۸۰ نفر جهت «تهیه‌ی لوازم ضروری زندگی» مبلغ ۱۱ میلیارد ریال، به ۵۳ نوعروس و ۱۹ داماد « اهدای جهیزیه و هدیه داماد» جمعا به تعداد ۷۲ نفر به ارزش مبلغ ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

حسینی گفت: جهت «احداث، تکمیل و خرید مسکن و سرویس بهداشتی و حمام» برای ۱۱۴ مددجو مبلغ ۳۶ میلیارد ریال و جهت «پرداخت مستمری» به ۳۵۰۰ خانوار، ۳۹۰ میلیارد ریال پرداخت کردیم.

وی گفت: در پرداخت «هزینه‌ی درمان» که کمیته امداد مکمل بیمه اصلی یا بیمه «تامین اجتماعی» یا «سلامت» است، برای بیمه‌ی تکمیلی مددجویان مبلغ ۷ میلیارد ریال پرداخت کردیم.

رئیس کمیته امداد نکا گفت: در «بیمه‌ی اجتماعی زنان سرپرست خانوار» تعداد ۹۵ نفر ، مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است، در «پرداخت موردی و ابن سبیل» نیز به ۴۵۰ نفر مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان پرداخت کردیم که در مجموع در شهرستان نکا مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان نقدی و کالا در ۱۱ ماهه نخست امسال برای نیازمندان هزینه کردیم.

 

عملکرد ۱۲۶ میلیارد تومانی کمیته امداد نکا در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲  

گفتنیست: «مولودی‌خوانی» توسط حجت‌الاسلام حسین دیندار کارشناس مسئول مشارکت مردمی کمیته امداد نکا به مناسبت نیمه شعبان و ولادت حضرت صاحب‌الزمان (عج)، «استقرار میز خدمت و پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان» و «برپایی پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جشن نیکوکاری» از برنامه‌های این نهاد در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان بود.

 

عملکرد ۱۲۶ میلیارد تومانی کمیته امداد نکا در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲  

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار