تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات از سوم اسفند ماه در بجنورد همزمان با سراسر کشور آغاز شده است. هرچند امسال کاندیدا‌ها شیوه تبلیغات خود را تا حدودی تغییر داده‌اند و از دیگر روش‌های تبلیغاتی مانند مناظره یا حضور در صداوسیما هم استفاده می‌کنند، اما هنوز نصب تبلیغات در خیابان‌ها، یکی از شیوه‌هایی است که توسط برخی استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 24 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، چاپ، توزیع و نصب تبلیغات کاغذی حاوی چهره کاندیدا همراه معرفی او، فضای عمومی شهر را در مدت زمان کوتاهی تغییر می‌دهد. با وجود اینکه مکان‌های مشخصی در شهر‌ها برای نصب تبلیغات در نظر گرفته شده است، اما همه ستاد‌های انتخاباتی خود را ملزم به رعایت این چارچوب‌ها نمی‌دانند و همین امر سبب می‌شود، در و دیوار شهر بار سنگین تبلیغات را به دوش بکشند، تبلیغاتی که درباره میزان اثرگذاری‌شان بر رای‌دهندگان نیز تردید‌های جدی وجود دارد.

تبلیغات کاغذی یکی از روش‌های سنتی برای معرفی افراد است؛ اما مقایسه آسیب‌های این کار با تاثیر آن نشان می‌دهد که با وجود آنکه سبب تخریب منظر شهری و تولید انبوهی زباله کاغذی می‌شود، بر تصمیم‌گیری رای‌دهندگان تاثیر چندانی ندارد.

یکی از شهروندان بجنوردی با گلایه از اعضای ستاد‌های انتخاباتی و نامزد‌ها در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه شهرداری فضا‌های لازم را برای چسباندن تبلیغات کاندیدا‌ها آماده کرده است، اما اقلام تبلیغاتی برخی نامزد‌ها که در دوره‌های گذشته نیز نماینده مجلس بوده‌اند، به در و دیوار، تیر چراغ برق، المان‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و ... نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه نصب اقلام تبلیغاتی به این مکان‌ها تخلف انتخاباتی است، گفت: جای تعجب است نمایندگانی که خود قانون مصوب می‌کنند، به این مورد بی‌توجه‌اند.

او ادامه داد: روز گذشته، یکی از اعضای یکی از ستاد‌های انتخاباتی در حال نصب کاغذ‌های تبلیغاتی بود، من تاکید کردم که این برگه‌ها را روی تیر چراغ برق نصب نکنید، با عصبانیت گفت که فضایی برای نصب این برگه‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: برخی طرفداران کاندیدا‌ها پوستر‌ها را روی اموال دولتی و خصوصی، المان‌های شهری و ... می‌چسبانند. انگار که چسباندن پوستر و یافتن مکان‌های دست‌نیافتنی‌تر برای چسباندن عکس کاندیداها، یک پیروزی تبلیغاتی را رقم می‌زند و گمان می‌کنند همین منجر به پیروزی انتخاباتی خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی به خبرنگار ایسنا گفت: در این دور از انتخابات، بستر‌های مختلفی برای تبلیغات مانند فضای مجازی، کانال‌های تلویزیونی، رسانه و حتی دیوار‌های شهری آماده شده است؛ اما می‌بینیم در مکان‌هایی که اقلام تبلیغاتی نباید نصب شود، چسبانده شده‌اند.

شادکام، معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار ایسنا، از در نظر گرفتن هفت کیلومتر چتایی آبی برای نصب تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه چتایی‌ها از روز قبل از شروع تبلیغات انتخابات نصب شده است، اظهار کرد: میزان چتایی خریده‌شده بیش از این است که اگر نیاز بود چتایی بیشتری نصب شود. تصمیم گرفته شد تا چتایی‌ها را در بیشتر نقاط شهر، بخصوص مرکز اصلی شهر نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه نامزد‌های انتخاباتی و هوادار‌های آن‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که تبلیغات خود را روی این چتایی‌ها نصب کنند، تاکید کرد: چتایی‌ها برای حفظ سیمای شهری هستند. در دوره‌های گذشته دیده شد که با وجود نصب چتایی‌ها، کاغذ‌های تبلیغاتی روی المان‌های شهری، تیر چراغ برق، سطل‌های زباله، در و دیوار خانه‌های مردم نصب می‌شدند که تمام این موارد تخلف است.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: به‌جز چتایی‌هایی که نصب خواهد شد، کاندیدا‌ها برای تبلیغات می‌توانند از ظرفیت‌های تابلو‌های شهری، بیلبورد‌ها و ... که در اختیار پیمانکار‌ها بوده است، استفاده کنند.

وی تاکید کرد: از نامزد‌های انتخاباتی و هوادار‌های آن‌ها درخواست می‌شود تا هنگام نصب تبلیغات به حفظ منظر شهری و جلوگیری از افزایش کار پاکبان‌ها نیز توجه داشته باشند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار